GM Truck Club
THE PREMIER CHEVY TRUCK & SUV FORUM
Founded in 2004 ~ We're the #1 Chevy Truck & SUV Forum.
Silverado & Sierra | Tahoe & Yukon | Suburban & Yukon XL | SUV & CROSSOVER
Results 1 to 4 of 4

Thread: Please help!

  1. #1

    Default Please help!

    Whats up guys, I have a 2000 Silverado 1500. I cranked the torsion bars and I'm running 285/65's with 16 in stock rims. I want to upgrade to a 305 tire with an 18 inch rim. I'm not a fan of body lifts so I'm trying to steer clear of that. Any ideas on what I can do? Thanks yall.

  2. #2

    Default

    Quote Originally Posted by tholt808 View Post
    I want to upgrade to a 305 tire with an 18 inch rim. I'm not a fan of body lifts so I'm trying to steer clear of that. Any ideas on what I can do? Thanks yall.
    Do a suspension lift if you don't like body lifts.

  3. #3

    Default

    Id go with a suspension lift the only problem is there expensive with the damn IFS on these trucks. Ive torqued out my torsion keys and i have a 3 inch body lift on my truck. Have to save up for a better lift lol
    Redneck Rucker

  4. #4

    Default

    I'm on a budget is the problem with the suspension lift haha. I'm saving up for a 6 inch Rough Country lift but I wanna do something to it until i save the money up

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •