GM Truck Club Forum banner

Brandstofinjectoren vervangen - Een snelle stap voor stap

1 reading
171K views 17 replies 13 participants last post by  Acadian  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo iedereen.
Ik heb dit diep in een thread gepost over het vervangen van bougies, en toen bedacht ik me dat het een bericht waard was, zodat mensen het konden vinden. Als algemene regel geldt dat brandstofinjectoren niet veel meer onderhoud nodig hebben dan periodieke detergentbenzine (top tier), en/of een periodieke reiniging van de brandstofinjector via de benzineleiding. Ondanks alle reclame die suggereert dat je "als nieuwe" injectoren kunt krijgen, verwijdert het reinigen alleen afzettingen. Na verloop van tijd slijten injectoren. Ze hebben bewegende delen! Bovendien kunnen te veel additieven de poortgrootte vergroten (waardoor de brandstofspray van een fijne nevel in een klodder verandert). Lekkende injectoren verslechteren de brandstofeconomie (als ze in de motor lekken) en verschijnen vaak als een rijke code. Voor het grootste deel kunnen moderne brandstofinjectiemotoren de normale achteruitgang in de loop van de tijd compenseren, maar er gaat niets boven een NIEUWE injector om daadwerkelijk vermogensverlies als gevolg van slijtage te herstellen. Geen enkele hoeveelheid additief zal dat doen.

Als algemene regel raad ik mijn klanten aan om alle injectoren te vervangen na 80.000 mijl bij het eerste teken van problemen op een enkele injector, of na ongeveer 140.000 mijl als ze van plan zijn om hem nog 20.000+ mijl te houden.

Als je de klus zelf doet, bespaar je een hoop geld. Het is ook geen moeilijke klus!

Bovendien komt het heel vaak voor (sterker nog, het is gebeurd in elk voertuig dat ik heb gedaan bij 120.000 mijl of meer) dat het voertuig 1-2 MPG per gallon oppikt, als gevolg van hersteld vermogen en een efficiëntere verbranding.

Waarom zou je ze anders moeten onderhouden door ze te vervangen? Welnu, ik heb meer dan één motor volledig kapot zien gaan als gevolg van een defecte brandstofinjector. Een onderdeel van $ 50 kostte de eigenaar $ 3500 aan reparaties. (Ik was er een van vele jaren geleden en heb het ding gewoon gesloopt).

Nogmaals, er zijn mensen die zouden zeggen: "Als het werkt, waarom zou je het dan vervangen?" Mijn antwoord hierboven is het vlees. Ik wil eraan toevoegen dat we allemaal bougies vervangen terwijl ze nog werken; brandstofinjectoren zouden dezelfde liefde moeten krijgen. :)

Tijdkosten/waarde:
De eerste keer dat je dit doet, duurt het waarschijnlijk ongeveer anderhalf uur, omdat je langzaam en voorzichtig te werk gaat. Dit duurt over het algemeen ongeveer 30 tot 45 minuten om een volledige injectorwissel te doen, afgezien van eventuele vreemdheden. ABSOLUUT je tijd waard, trouwens, want de dealers rekenen hier meer dan $ 1200 voor! (injectoren kosten over het algemeen $ 350 - $ 700 voor V-6- en V-8-toepassingen, gemakkelijk te controleren, ga gewoon naar een online auto-onderdelenwinkel)

Gemak van reparatie:
Gemakkelijk tot gemiddeld
Persoonlijk vind ik het gemakkelijker dan veel bougiewisselklussen, omdat de injectoren over het algemeen toegankelijker zijn.
Meestal heb ik maar één of twee sockets nodig (8 mm en 10 mm), maar soms vind ik een motor die iets anders nodig heeft. Voor het grootste deel is echter een eenvoudige socketsset alles wat nodig is. Hier niets bijzonders.


Materialen:
Lappen, schone motorolie, nieuwe injectoren, socketsset

Voorzichtigheid: Zoals bij elke brandstofgerelateerde reparatie, moet je dit op een GOED geventileerde plaats doen en niet roken tijdens het werken aan de vrachtwagen! Het helpt ook om dit te doen op een SCHONE motor (geen vuil dat in de injectorsleuven komt) en op een koude motor (geen verbrande handen). Zorg er ook voor dat de batterij op het juiste moment wordt losgekoppeld!

Instructies:
Begin met het drukloos maken van het brandstofsysteem. Als je vrachtwagen is uitgerust met veiligheidsschakelaars voor brandstof, zoek deze dan op en trek de elektrische stekker eruit. Hierdoor wordt de brandstofpomp uitgeschakeld. Probeer dan de motor te starten (hij slaat aan, maar start niet). Hierdoor wordt brandstof uit de leidingen getrokken en worden ze drukloos gemaakt.
Koppel de batterij los.

Als je geen veiligheidsschakelaar voor brandstof hebt, kun je de leiding drukloos maken door de druktestklep te vinden (meestal bovenop de rail) en de klep in te drukken. Hierdoor wordt echter overal brandstof gespoten en het is rommelig. Als je een brandstofdrukmeter hebt, wordt deze geleverd met een klepchecker en slang voor dit doel, waardoor het veel minder rommelig wordt. Het is echter niet nodig.

De laatste uitweg is om een brandstofleiding los te trekken, dat is ECHT rommelig. Zorg ervoor dat alle brandstof is opgedweild en droog is voordat je verdergaat. Hier geen vonken!

Trek vervolgens alle componenten los die de toegang tot de brandstofrail op de motor beperken. Op een V-8 moet je dit voor beide zijden van de motor doen, aangezien de rails zich aan beide zijden bevinden. De meeste Chevy-trucks hebben het volgende nodig: motorscherm, luchtinlaat, vacuĂĽmbuizen, elektrische stekkers en vastgeschroefde motoraccessoires.

Trek vervolgens de bout van de brandstofrail los waarmee de rail aan de inlaat of motor is bevestigd.

Koppel de elektronische stekker van elke injector los. Duw de stekker weg van de rail.

Op dit punt ben je klaar om injectoren te trekken (valt wel mee, hè!) In principe, aangezien je alle injectoren doet, trek je de brandstofrail gewoon rechtstreeks van de bovenkant van de injectoren af (ze worden alleen vastgehouden met O-ringen). Mogelijk moet je de rail iets wiebelen. De rail springt er direct af en alle vier de injectoren met een beetje trekken.

Verwijder de injector uit de motor door de injectorkop vast te pakken en deze rechtstreeks van de motor af te trekken. Je zult misschien opnieuw merken dat het een beetje moet worden gewiegd.

Zorg er na het trekken voor dat elke injector de O-ring aan de onder- en bovenkant heeft. Controleer anders de rail of het gat. De O-ringen zijn groter dan het gat in de motor, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ze naar beneden glijden, maar af en toe blijven ze in de sleuf zitten.

Controleer op de nieuwe injectoren of ze worden geleverd met vooraf geĂŻnstalleerde O-ringen. Dat zouden ze moeten doen. Zo niet, dan moet je er O-ringen op zetten (ze zijn trouwens goedkoop, maar je moet nieuwe halen bij de auto-onderdelenwinkel..> GEBRUIK GEEN OUDE O-ringen, want die hebben microscheurtjes of zijn verhard en zorgen niet voor een goede afdichting. Sterker nog, het is een goed idee om de O-ringen te vervangen wanneer je de injectoren van de rail of de motor verwijdert).

Smeer ze voordat je de O-ringen aanbrengt in met nieuwe motorolie. Het doel is om ervoor te zorgen dat er geen microscheurtjes in de O-ring zitten die later lekkage veroorzaken. De O-ringen zijn redelijk flexibel en kunnen ofwel op de injectoren worden gerold of op hun plaats worden gedrukt. Als de injectoren met de O-ringen worden geleverd, smeer dan de O-ringen in met motorolie terwijl de O-ring op zijn plaats zit.

Plaats de injector terug in de motor door eerst de sproeier in het gat te duwen. Wiebel het een beetje. Je voelt een lichte "pop" als hij op zijn plaats zit. Dit is normaal. Wanneer de injector correct is geplaatst, zal deze lichte pogingen tot verwijdering weerstaan. Plaats alle vier de injectoren in de motor aan elke kant voordat je probeert de rails aan te sluiten.

Sluit de rails aan door alle vier de injectoren tegelijkertijd onder de poorten te plaatsen en vervolgens gewoon naar beneden te drukken. Je zult waarschijnlijk weer hetzelfde ploffende gevoel hebben, en net als bij de motor zullen correct geplaatste injectoren verwijdering weerstaan.

Smeer een flinke hoeveelheid diëlektrisch vet op de injectorpoort (het vet beschermt de elektronica tegen corrosie en water). Sluit de stekker aan op de injector.

Sluit de borgbout of schroef van de brandstofrail weer aan en vervang alle accessoires, inlaat, vacuĂĽmbuizen, enz. Plaats het motorscherm nog niet.
Sluit de veiligheidsschakelaar voor brandstof weer aan als je deze methode hebt gebruikt. Sluit de batterij weer aan.

Bereid het brandstofsysteem voor door de contactsleutel een paar keer in de "start"-stand te draaien (met enkele seconden op zijn plaats). Je hoort de brandstofpomp de leidingen vullen. Doe dit minstens 3 keer om de brandstofleidingen onder druk te zetten.

Inspecteer het motorcompartiment op brandstoflekkage bij de injectorrails. Als je er een hebt, zit een O-ring niet goed. Verwijder de rail en vervang de O-ring (omdat deze waarschijnlijk beschadigd is geraakt bij het proces). Ik heb dit nog nooit gehad, maar ik controleer het altijd voor de zekerheid. Het heeft geen zin om een brand in het motorcompartiment te hebben over iets zo doms als een slecht geplaatste O-ring!

Zet de motor uit en installeer het plastic motorscherm. Sluit de motorkap en geniet van herstelde PK's, kilometerstand en levensduur van de motor!

Proost!

Skippy
 
#2 ·
Waar zou u aanraden om naar injectoren te zoeken? 700 voor een set van 8 is vrij typisch voor de 5.3?
 
#3 ·
Mooi geschreven... :great: Foto's van hoe het op een 5.3 of 6.0 wordt gedaan?
 
#4 ·
Ik dacht erover om dit in mijn truck te doen..... generatie 1 5.3L met 220.000 mijl erop, maar foto's zouden echt helpen, hoewel de beschrijving uitstekend is, en ja, de aftermarket injectoren zijn ongeveer $93-$120, tenzij je de Delco-injectoren van de dealer of Amazon haalt....... en dat is per injector en we hebben er 8 nodig :-(
 
#5 ·
Waar zou je aanraden om naar injectoren te zoeken? 700 voor een set van 8, vrij typisch voor de 5.3?
Het hangt af van de injector die je wilt vervangen. Kortom, je kunt een breed scala aan injectoren vinden (over het algemeen zijn OEM-stijl vervangingen wat goedkoper dan die voor hogere prestaties... zoals met alles).Als je bijvoorbeeld op de website van Autozone kijkt, kosten injectoren tussen de $45 voor een enkele en ongeveer $120 per enkele injector. Als ik ze doe, zweef ik meestal op de middenweg en betaal ik ongeveer $75 per injector vóór winkelkortingen. Ik heb geen merkvoorkeur, heb er een heleboel gebruikt, van Accel tot BWD voor OEM-toepassingen.Kortom, je kunt ze vinden voor slechts $400 (zelfs lager als je goed zoekt naar een set), tot wel $1000. $700 is vrij typisch voor een V-8-toepassing, ja.-Skippy.- - - Bijgewerkt - - -Sorry. Hoewel ik er een heleboel heb gedaan, heb ik nog nooit foto's gemaakt van iets anders dan een enkele injector om een klant iets via e-mail te laten zien.De volgende Chevy die ik doe, zal ik er zeker een paar pakken.-Skippy
 
#6 ·
Kortom, je kunt ze vinden voor slechts $400 (zelfs lager als je goed zoekt naar een set), tot wel $1000. $700 is vrij typisch voor een V-8-toepassing, ja.
Ik heb geleerd dat er een paar plekken zijn om op te bezuinigen en een paar plekken om niet op te bezuinigen. Remblokken en -schijven zijn bijvoorbeeld GEEN plekken om op te bezuinigen, omdat de goedkope niet lang meegaan of goed slijten. Hoe speelt dit in de injectiewereld? Moeten de goedkope veel eerder worden vervangen of slijten ze of presteren ze slecht? Hoe lang kunnen ze naar verwachting meegaan voordat het tijd is om een ​​nieuwe set te plaatsen? Kortom, wat maakt de ene injector 45 dollar en de andere injector 120 dollar?
 
#15 ·
Ik heb geleerd dat er een aantal plaatsen zijn om te bezuinigen en een aantal plaatsen om niet te bezuinigen. Zo zijn remblokken en -schijven GEEN plaatsen om te bezuinigen, omdat de goedkope niet lang meegaan of goed slijten. Hoe speelt dit in de injectiewereld? Moeten de goedkope veel eerder vervangen worden of slijten ze of presteren ze slecht? Hoe lang kunnen ze naar verwachting meegaan voordat het tijd is om een nieuwe set te plaatsen? Kortom, wat maakt de ene injector 45 dollar en de andere injector 120 dollar?
Ik heb een hele set van Amazon voor $45 gekregen en ze werken đź’Ş
 
#7 ·
Ik kan nooit OEM-injectoren vinden voor mijn vrachtwagen, alleen MPFI "upgrade"-kits. Ik wil een OEM SFI-kit als ik de tijd ga besteden om het te doen. Werkt dit proces ook alleen voor 1999-2013 trucks met de Vortec 4.3, 4.8, 5.3, 6.0 en 6.2, niet de 1996-1998/1999 Vortec 4.3, 5.0, 5.7 en 7.4.
 
#8 · (Edited)
Ik heb vandaag GM SPO gebeld. Mijn injectoren kosten $73,99 per stuk via GM. Ik kan ze voor $62 per stuk krijgen op Amazon. Het lijkt erop dat ik wat geld bij elkaar ga zoeken voor deze vervanging. Niet goedkoop!

- - - Bijgewerkt - - -

Ik kan nooit OEM-injectoren vinden voor mijn truck, alleen MPFI "upgrade" kits. Ik wil een OEM SFI kit als ik de tijd ga nemen om het te doen. Werkt dit proces ook alleen voor 1999-2013 trucks met de Vortec 4.3, 4.8, 5.3, 6.0 en 6.2, niet de 1996-1998/1999 Vortec 4.3, 5.0, 5.7 en 7.4.
@Conlan Rose, ik heb de vrijheid genomen om SPO te bellen met uw vin, aangezien ik die had van uw kapotte bougieprobleem. Het GM-onderdeelnummer voor uw injector is 17091432. Ze kosten $75,75 per stuk via GM of $59,59 op Amazon. http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias=aps&field-keywords=17091432

De MPFI-kits kosten ongeveer $350 op Amazon. Naar mijn mening zou dat de juiste manier zijn. Je krijgt alle injectoren en een spider voor $350
 
#9 ·
Ik kan nooit OEM-injectoren vinden voor mijn vrachtwagen, alleen MPFI "upgrade" kits. Ik wil een OEM SFI kit als ik de tijd ga besteden om het te doen. Werkt dit proces ook alleen voor 1999-2013 trucks met de Vortec 4.3, 4.8, 5.3, 6.0 en 6.2, niet de 1996-1998/1999 Vortec 4.3, 5.0, 5.7 en 7.4.
Door het te lezen, geloof ik dat hij het heeft over een typisch MPFI-systeem. Op onze OBS Vortecs gebruikten ze een CSFI-systeem, waarbij de "injectoren" (poppetkleppen) gevoed worden door een centrale "spin" in het bovenste inlaatspruitstuk.

Ik zou willen voorstellen dat je de MPFI-upgrade heroverweegt, vooral als je van plan bent om alle 8 injectoren/poppetkleppen te vervangen. Een van de redenen waarom GM de upgrade aanbiedt (vooral als ze ook besloten hebben om de oude stijl niet meer aan te bieden) is dat veel mensen problemen hadden met die poppetkleppen. De MPFI upgrade kit gebruikt meer typische injectoren die de meeste mensen betrouwbaarder vinden dan de standaard poppetkleppen.
 
#10 ·
Oké, ik zal erover nadenken. Denk je dat ik een verbetering zal zien in mpg of vermogen? En zijn ze volledig plug-and-play, zonder het flashen van de ECM?
 
#11 ·
En zijn ze volledig plug-and-play, geen flashen van de ECM.
Mijn indruk is dat het herontwerp bedoeld was om plug-and-play te zijn en geen aanpassing/herprogrammering van de ECM nodig zou moeten hebben. De opnieuw ontworpen injectoren zouden moeten werken op dezelfde spanning/vermogen als het oude ontwerp en dezelfde hoeveelheid brandstof moeten leveren als het oude ontwerp, dus ik verwacht niet dat een reflash nodig zou zijn.
 
#12 ·
Ik denk dat ze na 198.000 mijl waarschijnlijk zijn verslechterd. Dit zal zeker een overweging zijn voor de vrachtwagen zodra deze in het vroege voorjaar de 200.000 mijl aantikt.
 
#13 ·
Hey everyone. I posted this deep in a thread about changing spark plugs, then figured it was worth a post just so folks could find it. As a general rule, fuel injectors don't need much more maintenance than a periodic detergent gasoline (top tier), and/or a periodic fuel injector cleaning through the gas line. In spite of all the advertising that suggests you can get "like new" injectors, cleaning them only removes deposits. Over time, injectors suffer from wear and tear. They have moving parts! Additionally, too many additives can actually increase the port size (resulting in the fuel spray from going from a fine mist to a blob). Leaking injectors will degrade fuel economy (if leaking into the engine), and often will show up as a rich code. For the most part, modern fuel injection engines are able to compensate for the normal degredation over time, but there's nothing like a NEW injector to restore actual power loss resulting from wear and tear. No amount of additive will do that.

As a general rule, I recommend to my customers to consider changing all their injectors after 80K miles at the first sign of trouble on a single injector, or at about 140K miles if they intend to keep it for 20K+ more miles.

If you do the job yourself, you'll save a bunch of cash. It's also not a hard job!

Additionally, its very common (in fact, it's happened in every vehicle I've done at 120K miles or more) that the vehicle will pick up 1-2MPG gallon, as a result of restored power and more efficient burn.

Why else should you maintain them by replacement? Well, I've seen more than one engine completely shot as a result of a fuel injector failing. A $50 part cost the owner $3500 in repairs. (I was one of those many years ago and just scrapped the thing).

Again, there are those that would say "if it works, why replace it?" My answer above is the meat. I'd like to add, also, that we all change out spark plugs while they're still working; fuel injectors should get the same love. :)

Time Cost/value:
The first time you do this, it'll probably take about an hour and a half, because you'll be slow and careful. This generally takes me about 30 to 45 minutes to do a full injector swap, barring any weirdness. TOTALLY worth your time, btw, as the dealers will charge upwards of $1200 to do this! (injectors will run $350 - $700 genearlly for v-6 and v-8 applications, easy to check, just hit an online auto parts shop)

Ease of Repair:
Easy to Medium
Personally, I think it's easier than many spark plug replacement jobs, because, generally, the injectors are more accessible.
Usually I only need one or two sockets (8mm and 10mm), but sometimes I find an engine that needs something else. For the most part, though, a simple socket set is all that is needed. Nothing special here.


Materials:
Rags, clean motor oil, new injectors, Socket set

Caution: As with any fuel related repair, make sure you do this in a WELL ventilated place, and no smoking while working on the Truck! It also helps to do this on a CLEANED engine (no gunk getting into the injector slots), and on a cool engine (no burned hands). Make sure the battery is disconnected at the right time, too!

Instructions:
Start by depressurizing the fuel system. If your truck is equipped with a fuel safety cutoff switches, find it and pull the electrical plug from it. This will disengage the fuel pump. Then try to start the engine (it will turn-over, but not start). This will pull any fuel from the lines and depressurize them.
Disconnect the battery.

If you don’t have a fuel safety cutoff switch, you can depressurize the line by finding the pressure check valve (usually on top of the rail) and depressing the valve. This will spray fuel everywhere, though, and is messy. If you have a fuel pressure tester, it’ll come with a valve checker and hose for this purpose making it far less messy. It’s not necessary though.

Last resort is to pull a fuel line, that’s REALLY messy. Make sure all fuel is mopped up and dry before proceeding. No sparks here!

Next, pull any components that restrict access to the fuel rail on the engine. On a V-8 you’ll need to do this for both sides of the engine, as the rails will be on both sides. Most Chevy trucks will need the following removed: engine shroud, air intake, vacuum tubes, electrical plugs and bolt-on engine accessories.

Next, disconnect the fuel rail bolt securing the rail to the intake or engine.

Disconnect the electronic plug from each injector.Push the plug away from the rail.

At this point you’re ready to pull injectors (not so bad, huh!) Basically, since you’re doing all the injectors, just pull the fuel rail directly away from the tops of the injectors (they’re just held on with O-rings). You may need to rock the rail slightly. The rail will pop right off all four injectors will a little pulling.

Remove the injector from the engine by grasping the injector head and pulling it directly away from the engine. You may find again, that it needs a little rocking.

Once pulled, make sure that each injector has the O-ring on the bottom and top. Otherwise, check the rail or hole. The O-rings are larger than the hole in the engine, so there’s no worries about it slipping down inside, but occasionally they do remain in the slot.

On the new injectors, check to see if they come with pre-installed O-rings. They should. If not, you’ll need to get O-rings on them (they’re cheap, btw, but you’ll need to get new ones from the auto parts store..> DO NOT USE OLD O-Rings as they’ll have micro-tears or will be hardened, not making a great seal. In fact, it’s a good idea any time you remove the injectors from the rail or engine to replace the O-rings).

Before putting the O-rings on, lubricate them with new motor oil. The goal is to ensure there are no micro-tears in the O-ring that will cause leaks later. The O-rings are fairly flexible and can be either rolled onto the injectors or pressed into place. If the injectors come with the O-rings on, lubricate the O-rings with motor oil while the O-ring is in place.

Put the injector back into the engine by pushing it nozzle first into the hole. Rock it slightly. You’ll feel a slight “pop” as it seats. This is normal. When correctly seated, the injector will resist light attempts at removal. Seat all four injectors in the engine on each side before attempting to connect the rails.

Connect the rails by seating all four injectors under the ports at the same time, then just press downward. You’ll likely have the same popping feeling again, and as with the engine, properly seated injectors will resist removal.

Smear a liberal amount of dielectric grease on the injector plug port (the grease will protect the electronics from corrosion and water). Connect the plug to the injector.

Reconnect the fuel rail retaining bolt or screw, and replace any accessories, intake, vacuum tubes, etc. Don’t put on the engine shroud just yet.
Reconnect the fuel-safety cut-off switch, if you used this method. Reconnect the battery.

Prime the fuel system by turning the ignition key to the “start” position a few times (with several seconds in place). You’ll hear the fuel pump prime the lines. Do this at least 3 times to pressurize the fuel lines.

Inspect the engine compartment for fuel leaks at the injector rails. If you have one, an O-ring isn’t properly seated. Remove the rail and replace the O-ring (as it’s likely been damaged in the process). I’ve never had this occur, but I always check just in case. No use having an engine compartment fire over something as silly as a badly seated O-ring!

Turn off the engine and install the plastic engine shroud. Close the hood and enjoy restored HP, mileage and engine longevity!

Cheers!

Skippy
Now when u say engine shroud u mean fan shroud .i need to replace thre fuel rail so does it slip forwardso the fan shroud and intake tube needs to be rr and should i just leave the inj in the ports if i dont replace them which i just may... Rail busted at the fuel reg...thank u and is it best to remove replace. Both sides. Of the rail
 
#14 ·
Nu, als je motorschild zegt, bedoel je ventilatorschild. Ik moet de brandstofrail vervangen, dus glijdt deze naar voren, dus de ventilatorschild en de inlaatslang moeten worden verwijderd en moet ik de injectoren gewoon in de poorten laten zitten als ik ze niet vervang, wat ik misschien wel doe... Rail kapot bij de brandstofregelaar...dank u en is het het beste om te verwijderen en te vervangen. Beide kanten. Van de rail
Je reageert op een bericht uit 2013, vriend. Ik zou aanraden om een nieuwe te starten.

Ik denk echter dat de schild hier de Vortec-schild is die bovenop de motor zit. Het zit in de weg op de Vortec-motoren.
 
#16 ·
Hey iedereen.
Ik heb dit diep in een thread gepost over het vervangen van bougies, toen dacht ik dat het een post waard was, zodat mensen het konden vinden. In de regel hebben brandstofinjectoren niet veel meer onderhoud nodig dan periodieke detergentbenzine (top tier), en/of een periodieke reiniging van de brandstofinjector via de benzineleiding. Ondanks alle reclame die suggereert dat je "als nieuwe" injectoren kunt krijgen, verwijdert het reinigen alleen afzettingen. Na verloop van tijd hebben injectoren last van slijtage. Ze hebben bewegende delen! Bovendien kunnen te veel additieven de poortgrootte daadwerkelijk vergroten (waardoor de brandstofspray van een fijne nevel naar een klomp gaat). Lekkende injectoren zullen de brandstofbesparing verminderen (als ze in de motor lekken) en zullen zich vaak voordoen als een rijke code. Voor het grootste deel kunnen moderne brandstofinjectiemotoren de normale achteruitgang in de loop van de tijd compenseren, maar er gaat niets boven een NIEUWE injector om daadwerkelijk vermogensverlies als gevolg van slijtage te herstellen. Geen enkele hoeveelheid additief zal dat doen.

In de regel raad ik mijn klanten aan om alle injectoren te vervangen na 80.000 mijl bij het eerste teken van problemen met een enkele injector, of na ongeveer 140.000 mijl als ze van plan zijn om hem nog 20.000+ mijl te houden.

Als je de klus zelf doet, bespaar je een hoop geld. Het is ook geen moeilijke klus!

Bovendien komt het heel vaak voor (sterker nog, het is gebeurd in elk voertuig dat ik heb gedaan bij 120.000 mijl of meer) dat het voertuig 1-2 MPG per gallon oppikt, als gevolg van hersteld vermogen en efficiëntere verbranding.

Waarom zou je ze anders moeten onderhouden door ze te vervangen? Welnu, ik heb meer dan één motor volledig kapot zien gaan als gevolg van een defecte brandstofinjector. Een onderdeel van $ 50 kostte de eigenaar $ 3500 aan reparaties. (Ik was er een van vele jaren geleden en heb het ding gewoon gesloopt).

Nogmaals, er zijn er die zouden zeggen: "als het werkt, waarom zou je het dan vervangen?" Mijn antwoord hierboven is het vlees. Ik wil er ook aan toevoegen dat we allemaal bougies vervangen terwijl ze nog werken; brandstofinjectoren zouden dezelfde liefde moeten krijgen. :)

Tijdkosten/waarde:
De eerste keer dat je dit doet, duurt het waarschijnlijk ongeveer anderhalf uur, omdat je langzaam en voorzichtig zult zijn. Dit duurt meestal ongeveer 30 tot 45 minuten om een volledige injectorwissel te doen, afgezien van eventuele vreemdheid. VOLLEDIG de moeite waard, trouwens, want de dealers rekenen hier meer dan $ 1200 voor! (injectoren kosten over het algemeen $ 350 - $ 700 voor v-6- en v-8-toepassingen, gemakkelijk te controleren, ga gewoon naar een online auto-onderdelenwinkel)

Gemak van reparatie:
Gemakkelijk tot gemiddeld
Persoonlijk vind ik het gemakkelijker dan veel bougiewisselklussen, omdat de injectoren over het algemeen beter toegankelijk zijn.
Meestal heb ik maar één of twee sockets nodig (8 mm en 10 mm), maar soms vind ik een motor die iets anders nodig heeft. Voor het grootste deel is echter een eenvoudige socketsset alles wat nodig is. Niets bijzonders hier.


Materialen:
Rags, schone motorolie, nieuwe injectoren, socketsset

Voorzichtigheid: Zoals bij elke reparatie aan brandstof, moet je dit op een GOED geventileerde plaats doen en niet roken tijdens het werken aan de vrachtwagen! Het helpt ook om dit te doen op een SCHONE motor (geen troep in de injectorsleuven) en op een koele motor (geen verbrande handen). Zorg er ook voor dat de batterij op het juiste moment is losgekoppeld!

Instructies:
Begin met het drukloos maken van het brandstofsysteem. Als uw vrachtwagen is uitgerust met veiligheidsschakelaars voor brandstof, zoek deze dan op en trek de elektrische stekker eruit. Hierdoor wordt de brandstofpomp uitgeschakeld. Probeer dan de motor te starten (hij zal ronddraaien, maar niet starten). Hierdoor wordt alle brandstof uit de leidingen gehaald en worden ze drukloos gemaakt.
Koppel de batterij los.

Als je geen veiligheidsschakelaar voor brandstof hebt, kun je de leiding drukloos maken door de druktestklep te vinden (meestal bovenop de rail) en de klep in te drukken. Hierdoor wordt echter overal brandstof gespoten en het is rommelig. Als je een brandstofdrukmeter hebt, wordt deze geleverd met een klepchecker en slang voor dit doel, waardoor het veel minder rommelig wordt. Het is echter niet nodig.

De laatste uitweg is om een brandstofleiding te trekken, dat is ECHT rommelig. Zorg ervoor dat alle brandstof is opgedweild en droog is voordat je verdergaat. Geen vonken hier!

Verwijder vervolgens alle componenten die de toegang tot de brandstofrail op de motor beperken. Op een V-8 moet je dit voor beide zijden van de motor doen, aangezien de rails zich aan beide zijden bevinden. De meeste Chevy-trucks hebben het volgende nodig: motorscherm, luchtinlaat, vacuĂĽmbuizen, elektrische stekkers en vast te schroeven motoraccessoires.

Koppel vervolgens de bout van de brandstofrail los waarmee de rail aan de inlaat of motor is bevestigd.

Koppel de elektronische stekker van elke injector los. Duw de stekker weg van de rail.

Op dit punt ben je klaar om injectoren te trekken (niet zo erg, hè!) Omdat je in principe alle injectoren vervangt, trek je de brandstofrail gewoon rechtstreeks van de bovenkant van de injectoren af (ze worden alleen vastgehouden met O-ringen). Mogelijk moet je de rail iets wiegen. De rail springt er met een beetje trekken af, alle vier de injectoren.

Verwijder de injector uit de motor door de injectorkop vast te pakken en deze rechtstreeks van de motor af te trekken. Nogmaals, je zult merken dat er een beetje gewiegd moet worden.

Zorg er na het trekken voor dat elke injector de O-ring aan de onder- en bovenkant heeft. Controleer anders de rail of het gat. De O-ringen zijn groter dan het gat in de motor, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat ze naar beneden glijden, maar af en toe blijven ze in de sleuf zitten.

Controleer bij de nieuwe injectoren of ze worden geleverd met vooraf geĂŻnstalleerde O-ringen. Dat zouden ze moeten doen. Zo niet, dan moet je O-ringen halen (ze zijn trouwens goedkoop, maar je moet nieuwe halen bij de auto-onderdelenwinkel..> GEBRUIK GEEN OUDE O-ringen, want die hebben microscheurtjes of zijn verhard en zorgen niet voor een goede afdichting. Het is zelfs een goed idee om de O-ringen te vervangen elke keer dat je de injectoren van de rail of de motor verwijdert).

Smeer ze voordat je de O-ringen aanbrengt in met nieuwe motorolie. Het doel is om ervoor te zorgen dat er geen microscheurtjes in de O-ring zitten die later lekkage veroorzaken. De O-ringen zijn redelijk flexibel en kunnen op de injectoren worden gerold of op hun plaats worden gedrukt. Als de injectoren met de O-ringen worden geleverd, smeer dan de O-ringen in met motorolie terwijl de O-ring op zijn plaats zit.

Plaats de injector terug in de motor door eerst de sproeier in het gat te duwen. Wiebel het een beetje. Je voelt een lichte "pop" als hij vastzit. Dit is normaal. Als de injector correct is geplaatst, zal deze lichte pogingen tot verwijdering weerstaan. Plaats alle vier de injectoren in de motor aan elke kant voordat je probeert de rails aan te sluiten.

Sluit de rails aan door alle vier de injectoren tegelijkertijd onder de poorten te plaatsen en vervolgens gewoon naar beneden te drukken. Je zult waarschijnlijk weer hetzelfde knallende gevoel hebben en net als bij de motor zullen correct geplaatste injectoren verwijdering weerstaan.

Smeer een flinke hoeveelheid diëlektrisch vet op de injectorpoort (het vet beschermt de elektronica tegen corrosie en water). Sluit de stekker aan op de injector.

Sluit de borgbout of -schroef van de brandstofrail weer aan en vervang alle accessoires, inlaat, vacuĂĽmbuizen, enz. Plaats het motorscherm nog niet.
Sluit de veiligheidsschakelaar voor brandstof weer aan, als je deze methode hebt gebruikt. Sluit de batterij weer aan.

Bereid het brandstofsysteem voor door de contactsleutel een paar keer in de "start"-stand te draaien (met een paar seconden op zijn plaats). Je hoort de brandstofpomp de leidingen vullen. Doe dit minimaal 3 keer om de brandstofleidingen onder druk te zetten.

Inspecteer het motorcompartiment op brandstoflekkage bij de injectorrails. Als je er een hebt, is een O-ring niet correct geplaatst. Verwijder de rail en vervang de O-ring (aangezien deze waarschijnlijk beschadigd is geraakt tijdens het proces). Dit is mij nog nooit overkomen, maar ik controleer het altijd voor het geval dat. Het heeft geen zin om een brand in het motorcompartiment te hebben over iets zo doms als een slecht geplaatste O-ring!

Zet de motor uit en plaats het plastic motorscherm. Sluit de motorkap en geniet van herstelde PK, kilometerstand en levensduur van de motor!

Proost!

Skippy

Bedankt voor de informatieve thread. Ik ben dit net van plan te doen. Nu klink je echt deskundig over deze nieuwe trucks. Ik heb de oude beneden, ik heb er 3 voordat ze er een sensorjagende **** van maakten, als iemand kan helpen of dit heeft moeten doen, help dan alsjeblieft. Dus ik trok de code en er stond po121 gaskleppositiesensor gasklep probleem en dus kocht ik een gasklep en positiesensor samen en zette het allemaal op één en toen kwamen er allerlei soorten **** naar boven, brandstofinjector werkte niet en misfires en en ik probeer erachter te komen welke sensoren ik moet jagen en waar ik moet beginnen met de afbraak zoals deze meneer net zei, hij zei perfect gemakkelijk te volgen, dus alsjeblieft iemand HELP!!! bedankt Chevy-broeders