Ik wilde gewoon delen wat ik heb gedaan om mijn 2018 Suburban voor te bereiden op het slepen van mijn camper.
Onder normale omstandigheden (niet slepen) blijft mijn transmissietemperatuur rond de 195F - 198F. Toen ik voor het eerst probeerde mijn 5000 lb camper te slepen, ging de temperatuur omhoog naar 210F op een lichte helling na een rit van 2 uur. Dus stopte ik met slepen met mijn 2018 Suburban en gebruikte ik gewoon mijn 2001 Suburban met 285k mijl die kwam met het heavy duty trailering pakket uitgerust met externe koeler (KNP) en GT4 (3.73 versnelling). De 2001 deed het erg goed op een 5 uur durende reis naar Pensacola, FL vorige week.
Na onderzoek kwam ik erachter dat de 2018 Suburban met de 6L80E af fabriek een thermische bypassklep voor de transmissiekoeler heeft. Het staat geen vloeistofstroom toe naar de koelleidingen naar de transmissiekoeler die zich bovenop de hvac-condensor bevindt totdat de vloeistoftemperatuur 190F bereikt. Dus in feite wordt de vloeistof teruggecirculeerd naar de transmissie zonder door de koeler aan de voorkant te gaan. Goed ontwerp om de vloeistof snel op bedrijfstemperatuur te krijgen. Wanneer de vloeistoftemperatuur 190F bereikt, opent het de leiding naar de koeler en zou de transmissietemperatuur moeten dalen. Maar ik denk dat de bypassopening evenredig is met de vloeistoftemperatuur. Dus wie weet wanneer deze volledig opengaat. (misschien 230F ?)
Ik zocht op internet naar 6L90E transmissieproducten om de thermische bypass te omzeilen. Ik vond een paar youtube video's.
1. Eén raadde aan om de bypassklep (GM# 1351136) eruit te trekken, het gat te tappen en een plug in het bypassgat te plaatsen.
Dit houdt de leiding naar de koeler altijd open. Het nadeel is dat het even duurt voordat de vloeistof op bedrijfstemperatuur is.
2. Mishimoto lage temperatuur thermische bypassklep. Inbegrepen bij de koelerset. Erg duur voor $400.
3. Ik vond een product STL010 Sure Cool transmissiesysteem upgrade dat bedoeld is om de thermostaat in de bypassklep te vervangen. Redelijk voor $43.
Ik koos voor Optie #3.
Tot nu toe gaat het goed na de testrit.
Normaal rijden, mijn transmissietemperatuur bleef op 158F - 160F. (zie bijgevoegde foto)
Slepen van de transmissietemperaturen moet nog worden bekeken.
Onder normale omstandigheden (niet slepen) blijft mijn transmissietemperatuur rond de 195F - 198F. Toen ik voor het eerst probeerde mijn 5000 lb camper te slepen, ging de temperatuur omhoog naar 210F op een lichte helling na een rit van 2 uur. Dus stopte ik met slepen met mijn 2018 Suburban en gebruikte ik gewoon mijn 2001 Suburban met 285k mijl die kwam met het heavy duty trailering pakket uitgerust met externe koeler (KNP) en GT4 (3.73 versnelling). De 2001 deed het erg goed op een 5 uur durende reis naar Pensacola, FL vorige week.
Na onderzoek kwam ik erachter dat de 2018 Suburban met de 6L80E af fabriek een thermische bypassklep voor de transmissiekoeler heeft. Het staat geen vloeistofstroom toe naar de koelleidingen naar de transmissiekoeler die zich bovenop de hvac-condensor bevindt totdat de vloeistoftemperatuur 190F bereikt. Dus in feite wordt de vloeistof teruggecirculeerd naar de transmissie zonder door de koeler aan de voorkant te gaan. Goed ontwerp om de vloeistof snel op bedrijfstemperatuur te krijgen. Wanneer de vloeistoftemperatuur 190F bereikt, opent het de leiding naar de koeler en zou de transmissietemperatuur moeten dalen. Maar ik denk dat de bypassopening evenredig is met de vloeistoftemperatuur. Dus wie weet wanneer deze volledig opengaat. (misschien 230F ?)
Ik zocht op internet naar 6L90E transmissieproducten om de thermische bypass te omzeilen. Ik vond een paar youtube video's.
1. Eén raadde aan om de bypassklep (GM# 1351136) eruit te trekken, het gat te tappen en een plug in het bypassgat te plaatsen.
Dit houdt de leiding naar de koeler altijd open. Het nadeel is dat het even duurt voordat de vloeistof op bedrijfstemperatuur is.
2. Mishimoto lage temperatuur thermische bypassklep. Inbegrepen bij de koelerset. Erg duur voor $400.
3. Ik vond een product STL010 Sure Cool transmissiesysteem upgrade dat bedoeld is om de thermostaat in de bypassklep te vervangen. Redelijk voor $43.
Ik koos voor Optie #3.
Tot nu toe gaat het goed na de testrit.
Normaal rijden, mijn transmissietemperatuur bleef op 158F - 160F. (zie bijgevoegde foto)
Slepen van de transmissietemperaturen moet nog worden bekeken.