GM Truck Club Forum banner

Ulepszenie temperatury płynu w skrzyni biegów 6L80E (6-biegowa)

2 reading
55K views 15 replies 7 participants last post by  tomdjdc  
#1 · (Edited)
Chciałem się po prostu podzielić tym, co zrobiłem, aby przygotować mojego Suburbana z 2018 roku do holowania mojej przyczepy kempingowej.

W normalnych warunkach jazdy (bez holowania) temperatura mojej skrzyni biegów utrzymuje się w okolicach 195F - 198F. Kiedy po raz pierwszy spróbowałem holować moją przyczepę kempingową o wadze 5000 funtów, temperatura wzrosła do 210F na niewielkim wzniesieniu po 2-godzinnej jeździe. Zatem przestałem holować moim Suburbanem z 2018 roku i po prostu użyłem mojego Suburbana z 2001 roku z przebiegiem 285 tys. mil, który był wyposażony w pakiet do ciężkiego holowania, wyposażony w zewnętrzną chłodnicę (KNP) i GT4 (przełożenie 3,73). Rocznik 2001 spisał się bardzo dobrze podczas 5-godzinnej podróży do Pensacola na Florydzie w zeszłym tygodniu.

Po przeprowadzeniu badań dowiedziałem się, że Suburban z 2018 roku z 6L80E ma fabryczny termiczny zawór obejściowy chłodnicy skrzyni biegów. Nie pozwala on na przepływ płynu do przewodów chłodzących do chłodnicy skrzyni biegów znajdującej się na górze skraplacza HVAC, dopóki temperatura płynu nie osiągnie 190F. Zasadniczo płyn jest zawracany z powrotem do skrzyni biegów bez przechodzenia przez chłodnicę z przodu. Dobra konstrukcja, aby szybko doprowadzić płyn do temperatury roboczej. Kiedy temperatura płynu osiągnie 190F, otwiera on linię do chłodnicy i rzekomo obniża temperaturę skrzyni biegów. Ale myślę, że otwarcie obejścia jest proporcjonalne do temperatury płynu. Więc kto wie, kiedy się w pełni otworzy. (może 230F ?)

Wyszukałem w Internecie produkty do skrzyni biegów 6L90E, aby ominąć termiczne obejście. Znalazłem kilka filmów na YouTube.
1. Jeden z nich zalecał wyciągnięcie zaworu obejściowego (GM# 1351136), gwintowanie otworu i zainstalowanie zaślepki w otworze obejściowym.
To sprawia, że linia do chłodnicy jest zawsze otwarta. Wadą jest to, że uzyskanie temperatury roboczej płynu zajmie trochę czasu.
2. Termiczny zawór obejściowy Mishimoto o niskiej temperaturze. W zestawie chłodnicy. Bardzo drogi, 400 $.
3. Znalazłem produkt STL010 Sure Cool, ulepszenie systemu skrzyni biegów, które ma zastąpić termostat wewnątrz zaworu obejściowego. Rozsądna cena 43 $.

Wybrałem opcję nr 3.
Jak dotąd wszystko dobrze po jeździe testowej.
W normalnych warunkach jazdy temperatura mojej skrzyni biegów utrzymywała się na poziomie 158F - 160F. (patrz załączone zdjęcie)
Temperatury skrzyni biegów podczas holowania są jeszcze do ustalenia.
 

Attachments

  • Like
Reactions: RayVoy and rbritton
#2 ·
Dziękuję za informację! Mam 06 Suburban 2500 z silnikiem 8.1L i przełożeniem 4:10. Bez problemu ciągnie moją przyczepę kempingową o wadze 6000 funtów. Temperatura mojej skrzyni biegów zawsze oscylowała w okolicach 195, ale na niektórych stromych wzniesieniach również rosła, podobnie jak podczas długich tras w upalny dzień. Pewnego dnia na światłach, niedawno, przy temperaturze 95 stopni, temperatura silnika nieco wzrosła, ale spadła, gdy ponownie ruszyłem. Podejrzewałem, że sprzęgło w wentylatorze chłodzącym jest uszkodzone, więc wymieniłem je na część zamienną AC Delco i od tego czasu nie miałem żadnych problemów. Wydawało się również, że pomaga to w temperaturze mojej skrzyni biegów, ponieważ tego lata byłem już w trzech lub czterech kolejnych podróżach bez wzrostu temperatury skrzyni biegów.
 
#3 ·
Tak, musisz pilnować temperatury płynu w skrzyni biegów podczas holowania.
Masz 2500 i przełożenie 4,10 i to bardzo dobrze, mój przyjacielu.
Montuję dodatkową chłodnicę tru cool 40k w moim 2001, aby zastąpić małą fabryczną.
Mam nadzieję, że 2001 przejedzie co najmniej 300 tysięcy mil i będę zadowolony.
 
#4 ·
Zrobiłem schemat termostatu płynu przekładniowego fabryki GM w trybie obejścia i chłodzenia.
Daj mi znać, jeśli masz jakieś uwagi do dodania.
 

Attachments

#6 ·
Spójrz pod skrzynią biegów po stronie kierowcy.
 
#8 ·
Chciałem się tylko podzielić tym, co zrobiłem, aby przygotować mojego Suburbana z 2018 roku do holowania mojej przyczepy kempingowej.

Podczas normalnej jazdy (bez holowania) temperatura mojej skrzyni biegów utrzymuje się w okolicach 195F - 198F. Kiedy po raz pierwszy spróbowałem holować moją przyczepę kempingową o wadze 5000 funtów, temperatura wzrosła do 210F na lekkim wzniesieniu po 2-godzinnej jeździe. Więc przestałem holować moim Suburbanem z 2018 roku i po prostu użyłem mojego Suburbana z 2001 roku z przebiegiem 285 tys. mil, który był wyposażony w pakiet do ciężkiego holowania z zewnętrzną chłodnicą (KNP) i GT4 (przełożenie 3,73). 2001 spisał się bardzo dobrze podczas 5-godzinnej podróży do Pensacola na Florydzie w zeszłym tygodniu.

Po zbadaniu sprawy dowiedziałem się, że Suburban z 2018 roku z 6L80E ma fabryczny zawór obejściowy termiczny chłodnicy skrzyni biegów. Nie pozwala on na przepływ płynu do przewodów chłodzących do chłodnicy skrzyni biegów znajdującej się na górze skraplacza HVAC, dopóki temperatura płynu nie osiągnie 190F. Zasadniczo płyn jest zawracany z powrotem do skrzyni biegów bez przechodzenia przez chłodnicę z przodu. Dobry projekt, aby szybko doprowadzić płyn do temperatury roboczej. Gdy temperatura płynu osiągnie 190F, otwiera linię do chłodnicy i rzekomo obniża temperaturę skrzyni biegów. Ale myślę, że otwarcie obejścia jest proporcjonalne do temperatury płynu. Więc kto wie, kiedy się w pełni otworzy. (może 230F ?)

Szukałem w Internecie produktów do skrzyni biegów 6L90E, aby ominąć obejście termiczne. Znalazłem kilka filmów na YouTube.
1. Jeden zalecał wyciągnięcie zaworu obejściowego (GM# 1351136), gwintowanie otworu i zainstalowanie wtyczki w otworze obejściowym.
To sprawia, że linia do chłodnicy jest zawsze otwarta. Wadą jest to, że uzyskanie temperatury roboczej płynu zajmie trochę czasu.
2. Zawór obejściowy termiczny niskiej temperatury Mishimoto. W zestawie chłodnicy. Bardzo drogi, 400 $
3. Znalazłem produkt STL010 Sure Cool, ulepszenie systemu skrzyni biegów, które ma zastąpić termostat w zaworze obejściowym. Rozsądna cena 43 $

Wybrałem opcję nr 3.
Jak dotąd wszystko dobrze po jeździe próbnej.
Podczas normalnej jazdy temperatura mojej skrzyni biegów utrzymywała się na poziomie 158F - 160F. (patrz załączone zdjęcie)
Temperatury skrzyni biegów podczas holowania są jeszcze do ustalenia.
Czy holowałeś jakieś ciężkie ładunki od czasu naprawy surecool? Jakie wtedy miałeś temperatury?

Jakieś wady instalacji?
 
#9 ·
W zeszłym roku holowałem moją przyczepę kempingową o wadze 5 tys. funtów z Georgii do Wielkiego Kanionu. TFT utrzymywał się na poziomie 160F podczas jazdy po I-10 do Teksasu, a następnie do Nowego Meksyku. Najwyższa TFT wynosiła 180F.
Sprzedałem przyczepę kempingową i kupiłem diesla klasy B. Osiągnąłem tylko 10-11 mpg w 1500 suburban z 2018 roku.
Teraz osiągam 20-21 mpg.

Jeśli chcesz, aby Twój 6L80e działał chłodniej, nie kupuj sure cool. Kup nowy zawór obejściowy termiczny o niższej temperaturze 158F od GM.
Oryginalny ma 190F. Zbyt gorący, zanim otworzy się do chłodnicy skrzyni biegów.
 
  • Like
Reactions: rbritton
#10 ·
Ciągnąłem moją przyczepę kempingową o wadze 5 tys. funtów z Georgii do Wielkiego Kanionu w zeszłym roku. TFT utrzymywał się na poziomie 160F podczas jazdy po I-10 do Teksasu, a następnie do Nowego Meksyku. Najwyższa TFT wynosiła 180F.
Sprzedałem przyczepę kempingową i kupiłem diesla klasy B. Otrzymywałem tylko 10-11 mpg w 2018 1500 suburban.
Teraz dostaję 20-21 mpg.

Jeśli chcesz, aby Twoja 6L80e działała chłodniej, nie kupuj sure cool. Kup nowy zawór termiczny obejściowy o niższej temperaturze 158F od GM .
Oryginalny ma 190F. Zbyt gorący, zanim otworzy się do chłodnicy skrzyni biegów.
Kupiłem właśnie przyczepę do przewozu zabawek i ciągnąłem ją w miniony weekend w temperaturze 100F, dochodziła do 225. Śmieszne. Zawsze zastanawiałem się, dlaczego robi się tak gorąco, teraz, gdy patrzę na te wszystkie informacje, nigdy nie powinno się do tego zbliżyć.
 
#11 ·
Zaleca się wyciągnięcie zaworu obejściowego (GM# 1351136), nagwintowanie otworu i zainstalowanie zaślepki w otworze obejściowym.
To sprawia, że linia do chłodnicy jest zawsze otwarta. Wadą jest to, że zajmie trochę czasu, zanim płyn osiągnie temperaturę roboczą.
Najwyraźniej. Zdjąłem go i ktoś nagwintował i zaślepił. Brak sprężyny. Brak tłoka pigułki. Mieszkamy w chłodniejszym klimacie, więc zastanawiam się teraz, co zrobić. Nie jestem pewien, czy zestaw nadal uszczelniałby się, aby przejść w tryb chłodzenia, gdybym usunął zaślepkę i zainstalował zestaw Superior Solutions. Myślę, że na razie po prostu zainstaluję go ponownie i zdecyduję, co zrobić (jeśli w ogóle) jesienią.
 
#12 ·
Lepszym ulepszeniem jest wymiana fabrycznego zaworu obejściowego termicznego (TBV) 190°F na nowy, dostępny zawór TBV o niższej temperaturze 158°F zamiast modyfikowania termostatu 190°F.

Numer części TBV 86774933, oznaczony „70”
 
#13 ·
Mam stare połączenia, które nie pasują do nowego TBV i musiałbym poprowadzić wszystkie nowe przewody. Kupiłem kilka złączy, które, jak miałem nadzieję, się dopasują, ale wygląda na to, że się nie uda. Wciąż próbuję znaleźć właściwe rozwiązanie przed pustynią (Grand Canyon) i holowaniem naszej 32-stopowej przyczepy kempingowej w górach Kolorado.

Najprawdopodobniej najłatwiej będzie zostawić wtyczkę na lato i podróż, aby zawsze chłodziła. Z pewnością nie jest to idealne rozwiązanie na mroźne zimy.

Czy gdzieś czytałem, że SUV-y nie mają bagnetów do skrzyni biegów, a ciężarówki tak? Nasz Yukon XL ma, ale wymieniliśmy go na zregenerowany. I wygląda na to, że warsztat od skrzyni biegów za bardzo napełnił płynem. Znacznie powyżej kreski na zimno lub ciepło. Obawiam się, że przepełniony nie będzie krążył tak, jak zaprojektowano. Zamierzam odessać trochę z rury wlewowej i zobaczyć, jak to działa. Mam nadzieję, że i tak znajdę czas na wymianę płynu, mając 35 tys. km na wymienionej skrzyni biegów.
 
#14 ·
Mam stare połączenia, które nie pasują do nowego TBV i musiałbym poprowadzić wszystkie nowe przewody. Kupiłem kilka złączy, które miały pasować, ale wygląda na to, że to nie zadziała. Wciąż próbuję znaleźć właściwe rozwiązanie przed pustynią (Grand Canyon) i holowaniem naszej 32-stopowej przyczepy kempingowej w górach Kolorado. Prawdopodobnie najłatwiej będzie zostawić wtyczkę na lato i podróż, aby zawsze chłodziła. Z pewnością nie jest to idealne rozwiązanie na mroźne zimy.
Również przyglądałem się temu, aby zrobić to z zaktualizowaną częścią GM. Najwyraźniej w starszym stylu, który ma różne połączenia, można wyjąć wewnętrzne części ze starego i zastąpić je częściami z nowego. Oto link do filmu wideo, jak to zrobić