Chciałem się po prostu podzielić tym, co zrobiłem, aby przygotować mojego Suburbana z 2018 roku do holowania mojej przyczepy kempingowej.
W normalnych warunkach jazdy (bez holowania) temperatura mojej skrzyni biegów utrzymuje się w okolicach 195F - 198F. Kiedy po raz pierwszy spróbowałem holować moją przyczepę kempingową o wadze 5000 funtów, temperatura wzrosła do 210F na niewielkim wzniesieniu po 2-godzinnej jeździe. Zatem przestałem holować moim Suburbanem z 2018 roku i po prostu użyłem mojego Suburbana z 2001 roku z przebiegiem 285 tys. mil, który był wyposażony w pakiet do ciężkiego holowania, wyposażony w zewnętrzną chłodnicę (KNP) i GT4 (przełożenie 3,73). Rocznik 2001 spisał się bardzo dobrze podczas 5-godzinnej podróży do Pensacola na Florydzie w zeszłym tygodniu.
Po przeprowadzeniu badań dowiedziałem się, że Suburban z 2018 roku z 6L80E ma fabryczny termiczny zawór obejściowy chłodnicy skrzyni biegów. Nie pozwala on na przepływ płynu do przewodów chłodzących do chłodnicy skrzyni biegów znajdującej się na górze skraplacza HVAC, dopóki temperatura płynu nie osiągnie 190F. Zasadniczo płyn jest zawracany z powrotem do skrzyni biegów bez przechodzenia przez chłodnicę z przodu. Dobra konstrukcja, aby szybko doprowadzić płyn do temperatury roboczej. Kiedy temperatura płynu osiągnie 190F, otwiera on linię do chłodnicy i rzekomo obniża temperaturę skrzyni biegów. Ale myślę, że otwarcie obejścia jest proporcjonalne do temperatury płynu. Więc kto wie, kiedy się w pełni otworzy. (może 230F ?)
Wyszukałem w Internecie produkty do skrzyni biegów 6L90E, aby ominąć termiczne obejście. Znalazłem kilka filmów na YouTube.
1. Jeden z nich zalecał wyciągnięcie zaworu obejściowego (GM# 1351136), gwintowanie otworu i zainstalowanie zaślepki w otworze obejściowym.
To sprawia, że linia do chłodnicy jest zawsze otwarta. Wadą jest to, że uzyskanie temperatury roboczej płynu zajmie trochę czasu.
2. Termiczny zawór obejściowy Mishimoto o niskiej temperaturze. W zestawie chłodnicy. Bardzo drogi, 400 $.
3. Znalazłem produkt STL010 Sure Cool, ulepszenie systemu skrzyni biegów, które ma zastąpić termostat wewnątrz zaworu obejściowego. Rozsądna cena 43 $.
Wybrałem opcję nr 3.
Jak dotąd wszystko dobrze po jeździe testowej.
W normalnych warunkach jazdy temperatura mojej skrzyni biegów utrzymywała się na poziomie 158F - 160F. (patrz załączone zdjęcie)
Temperatury skrzyni biegów podczas holowania są jeszcze do ustalenia.
W normalnych warunkach jazdy (bez holowania) temperatura mojej skrzyni biegów utrzymuje się w okolicach 195F - 198F. Kiedy po raz pierwszy spróbowałem holować moją przyczepę kempingową o wadze 5000 funtów, temperatura wzrosła do 210F na niewielkim wzniesieniu po 2-godzinnej jeździe. Zatem przestałem holować moim Suburbanem z 2018 roku i po prostu użyłem mojego Suburbana z 2001 roku z przebiegiem 285 tys. mil, który był wyposażony w pakiet do ciężkiego holowania, wyposażony w zewnętrzną chłodnicę (KNP) i GT4 (przełożenie 3,73). Rocznik 2001 spisał się bardzo dobrze podczas 5-godzinnej podróży do Pensacola na Florydzie w zeszłym tygodniu.
Po przeprowadzeniu badań dowiedziałem się, że Suburban z 2018 roku z 6L80E ma fabryczny termiczny zawór obejściowy chłodnicy skrzyni biegów. Nie pozwala on na przepływ płynu do przewodów chłodzących do chłodnicy skrzyni biegów znajdującej się na górze skraplacza HVAC, dopóki temperatura płynu nie osiągnie 190F. Zasadniczo płyn jest zawracany z powrotem do skrzyni biegów bez przechodzenia przez chłodnicę z przodu. Dobra konstrukcja, aby szybko doprowadzić płyn do temperatury roboczej. Kiedy temperatura płynu osiągnie 190F, otwiera on linię do chłodnicy i rzekomo obniża temperaturę skrzyni biegów. Ale myślę, że otwarcie obejścia jest proporcjonalne do temperatury płynu. Więc kto wie, kiedy się w pełni otworzy. (może 230F ?)
Wyszukałem w Internecie produkty do skrzyni biegów 6L90E, aby ominąć termiczne obejście. Znalazłem kilka filmów na YouTube.
1. Jeden z nich zalecał wyciągnięcie zaworu obejściowego (GM# 1351136), gwintowanie otworu i zainstalowanie zaślepki w otworze obejściowym.
To sprawia, że linia do chłodnicy jest zawsze otwarta. Wadą jest to, że uzyskanie temperatury roboczej płynu zajmie trochę czasu.
2. Termiczny zawór obejściowy Mishimoto o niskiej temperaturze. W zestawie chłodnicy. Bardzo drogi, 400 $.
3. Znalazłem produkt STL010 Sure Cool, ulepszenie systemu skrzyni biegów, które ma zastąpić termostat wewnątrz zaworu obejściowego. Rozsądna cena 43 $.
Wybrałem opcję nr 3.
Jak dotąd wszystko dobrze po jeździe testowej.
W normalnych warunkach jazdy temperatura mojej skrzyni biegów utrzymywała się na poziomie 158F - 160F. (patrz załączone zdjęcie)
Temperatury skrzyni biegów podczas holowania są jeszcze do ustalenia.