GM Truck Club Forum banner

Gastank vullen en de pomp slaat steeds af, ontluchtingsklep al vervangen

1 reading
243K views 44 replies 19 participants last post by  D4cot4h8  
#1 · (Edited by Moderator)
Ik heb de eerste thread hier bekeken, maar mijn 05 Suburban heeft nog nooit een code gegooid. Heb hem gekocht met 91k en hij heeft nu ongeveer 165k.

http://www.gmtruckclub.com/forum/threads/how-to-fix-code-p0449-evap-pics-video-and-part-s.110446/

Het probleem is zoals gezegd. Kan ongeveer een halve gallon per keer vullen, tenzij ik de benzinepomp echt vertraag. Hoor gegorgel en dan slaat de pomp af. Heb mijn onderzoek gedaan en de ontluchtingsklep (21 dollar, AC Delco) zonder succes vervangen.

Wat is de volgende stap?
----Specifieke details over het controleren en/of reinigen van de ontluchtingsleidingen? Kan hier geen video over vinden, aangezien de meeste van mijn zoekresultaten me ertoe brengen de ontluchtingsklep te vervangen.
----koolstoffilter? Duurder, dus ben hier nog niet op gesprongen

Alle hulp wordt gewaardeerd, bedankt

#4 ·
Inspecteer alle gas- / EVAP-gerelateerde buizen visueel op de kleinste knikken, deuken of kleinste compressies die van of naar de gastank komen. Er is een kleine kans dat gasdampleidingen deze toestand hebben als de gastank ooit is verwijderd. Er zijn extra kleppen bovenop de tank zelf die vast kunnen komen te zitten.

Verwijder dan voorzichtig de vulhals van de gastank als de gastank op dampen staat en kijk of de anti-spatdeur enigszins vastzit aan de basis van de vulbuis van de gastank.

#5 ·
Update: Gisteren begonnen met het aftrekken van leidingen van de verdampings-/koolstoffilter. De eerste buis die ik eraf trok, vielen houtskoolkorrels op de grond. Dat is de boosdoener en deze korrels moeten mijn verdampingsleidingen verstoppen. Nieuwe canister besteld, hoef alleen nog maar uit te zoeken hoe ik de leidingen veilig kan uitblazen als hij aankomt. Hulp?

#6 ·
Ik heb dit probleem al vaak gezien. Komt meestal door overvulling. Als de pomp stopt, pomp dan geen brandstof meer in. Ik heb de canister altijd verwijderd en gewoon alle leidingen bij de dichtstbijzijnde solenoĂŻden naar de canister losgekoppeld en ze met perslucht uitgeblazen en een nieuwe canister geĂŻnstalleerd. Dat heeft voor mij altijd gewerkt.

Je kunt ook de leidingen van de canister afknijpen en degene die kraken moeten worden verwijderd en doorgeblazen.

#7 ·
Bedankt iedereen voor jullie antwoorden. Vandaag onder de auto doorgebracht om de oude verdampingscanister te verwijderen en vervolgens perslucht door de leidingen te blazen om zoveel mogelijk houtskooldeeltjes te verwijderen. Alles weer aangesloten en gaan tanken. Probleem blijft bestaan. Kan ongeveer 1,5 gallon in de tank krijgen voordat hij afslaat. Gefrustreerd en probeer uit te zoeken wat ik hierna moet controleren. Er zat veel houtskool in de leidingen naar de ontluchtingscanister, dacht zeker dat het oplossen van dat probleem het probleem zou oplossen.

#10 ·
Er kwamen 3 leidingen los van de verdampingscanister.

--1 leiding liep naar de ontluchtingssolenoĂŻde, waar ik geen lucht doorheen blies (het is een korte slang en toen ik hem schudde, hoorde ik geen geratel binnenin).
--Een kleinere leiding liep naar de voorkant van het voertuig. Zodra deze de tank passeerde, had hij een verbinding die ik kon losmaken. Daarom kon ik lucht naar de achterkant van het voertuig blazen en uiteindelijk veel houtskool op deze manier eruit krijgen. (Ja, de leiding was losgekoppeld).
--Een derde leiding liep naar de tank en ik kon deze leiding niet loskoppelen zonder de tank te laten zakken. Ik maakte hem los van de canister en schudde er veel houtskool uit en besloot toen om er lucht in te blazen met de tankdop eraf (misschien een slecht idee).

Mijn volgende idee is om een verdampingsleiding te controleren waarvan iemand op een ander forum zei dat deze van de vulhals komt. Ik zal ook lucht blazen door de kleine ontluchtingsleiding van de canister naar de solenoïdeklep. Daarna ben ik zonder ideeën.

#35 ·
3 leidingen kwamen van de verdampingscanister.

--1 leiding liep naar de ontluchtingssolenoĂŻde, waar ik geen lucht doorheen blies (het is een korte slang en toen ik hem schudde, hoorde ik geen geratel binnenin)
--een kleinere leiding liep naar de voorkant van het voertuig. Eenmaal voorbij de tank had hij een verbinding die ik kon losmaken. Daarom kon ik lucht naar de achterkant van het voertuig blazen en op deze manier veel houtskool eruit krijgen. (ja, de leiding was losgekoppeld)
--een derde leiding liep naar de tank en ik kon deze leiding niet loskoppelen zonder de tank te laten zakken. Ik maakte hem los van de canister en schudde er veel houtskool uit en besloot toen om er lucht in te blazen met de tankdop eraf (misschien een slecht idee)

Mijn volgende idee is om een verdampingsleiding te controleren waarvan iemand op een ander forum zei dat deze van de vulhals komt. Ik zal ook lucht blazen door de kleine ontluchtingsleiding van de canister naar de solenoïdeklep. Daarna ben ik uit ideeën.
3 leidingen kwamen van de verdampingscanister.

--1 leiding liep naar de ontluchtingssolenoĂŻde, waar ik geen lucht doorheen blies (het is een korte slang en toen ik hem schudde, hoorde ik geen geratel binnenin)
--een kleinere leiding liep naar de voorkant van het voertuig. Eenmaal voorbij de tank had hij een verbinding die ik kon losmaken. Daarom kon ik lucht naar de achterkant van het voertuig blazen en op deze manier veel houtskool eruit krijgen. (ja, de leiding was losgekoppeld)
--een derde leiding liep naar de tank en ik kon deze leiding niet loskoppelen zonder de tank te laten zakken. Ik maakte hem los van de canister en schudde er veel houtskool uit en besloot toen om er lucht in te blazen met de tankdop eraf (misschien een slecht idee)

Mijn volgende idee is om een verdampingsleiding te controleren waarvan iemand op een ander forum zei dat deze van de vulhals komt. Ik zal ook lucht blazen door de kleine ontluchtingsleiding van de canister naar de solenoïdeklep. Daarna ben ik uit ideeën.
Hallo, wil niet de hele post doorlopen als het niet nodig is, als ik ĂĽberhaupt een antwoord kan krijgen. Reageert er hier nog iemand?

#12 ·
Dit exacte probleem begon vorige week toen ik mijn 2005 Z71 Suburban probeerde te vullen, en ik dacht dat het de pomptuit was omdat ik al eerder afslaan heb gehad. Ging vandaag naar hetzelfde station maar gebruikte een andere pomp en had hetzelfde probleem. Tussen de tankbeurten door kreeg ik een bericht om "de tankdop vast te draaien", wat ik deed. Geen DTC ingesteld. Weet iemand wat dit veroorzaakt zonder een DTC in te stellen en is dit Bulletin van toepassing op mijn probleem?

#13 ·
Precies dit probleem begon vorige week toen ik mijn 2005 Z71 Suburban probeerde te tanken, en ik dacht dat het de pomptuit was omdat ik al eerder afslaan heb gehad. Ging vandaag naar hetzelfde station maar gebruikte een andere pomp en had hetzelfde probleem. Tussen de tankbeurten door kreeg ik een bericht om "de tankdop vast te draaien", wat ik deed. Geen DTC ingesteld. Weet iemand wat dit veroorzaakt zonder een DTC in te stellen en is dit Bulletin van toepassing op mijn probleem?
Update!Er was geen Check Engine-lampje, dus ik had niet op codes gecontroleerd. De scantool aangesloten en P0455 werd opgeslagen, wat mogelijk de melding over de tankdop verklaart. Ik denk dat het nog steeds de ontluchtingsklep kan zijn, dus ik zal deze als volgende controleren..

#14 ·
#21 ·
De thread die je wilt lezen is "quick fix" voor p0446. Er zijn verschillende oorzaken voor de codes 445 en 446, maar ik denk dat deze er ongeveer alles behandelt.

https://www.gmtruckclub.com/forum/t...m/forum/threads/quick-fix-for-code-p0446-evap-emissions-vent-circuit-low.18964/

Ted
De thread die je wilt lezen is "quick fix" voor p0446. Er zijn verschillende oorzaken voor de codes 445 en 446, maar ik denk dat deze er ongeveer alles behandelt.

https://www.gmtruckclub.com/forum/t...m/forum/threads/quick-fix-for-code-p0446-evap-emissions-vent-circuit-low.18964/

Ted
De canister eruit gehaald en hij zit vol losse pellets, dus hij moet vervangen worden. De kleine leiding met de blauwe borgclip zit verstopt met pellets. Blaas ik in het uiteinde van de canister of het andere uiteinde, en is het andere uiteinde de purge solenoid op de motor?

#16 ·
De snelle oplossingen-thread is lang, maar u moet mogelijk alle stappen in die thread proberen. Zoals Differently, ik denk dat je een verstopte slang hebt. Het kan een van de drie slangen zijn. Die thread in bericht #14 behandelt codes 0445 en 0446.

#17 ·
De ontluchtingsmagneetklep waar u zich zorgen over maakt, zit daar bij de tank. Koppel de slang los en kijk of u de vrachtwagen goed kunt tanken. De mijne was een tijdje kapot. De nieuwe kit van GM was duur, dus ik heb er een van de sloop gehaald en erop gezet. De nieuwe kit voor mijn vrachtwagen zou de magneetklep vervangen en de slang naar de bovenkant van de transmissie leiden.

#18 ·
De snelle reparatiethread is lang, maar je moet misschien alle stappen in die thread proberen. Zoals Differently denk ik dat je een verstopte slang hebt. Het kan een van de drie slangen zijn. Die thread in post #14 behandelt codes 0445 en 0446.

Ted
Nadat ik de ontluchtingsklep had vervangen, opende ik de oude en hij was niet vuil, en ik sloot een batterij aan op de solenoĂŻde en hij functioneert zoals het hoort. Ik heb niet. SEL en geen codes. De tankdop vervangen en nog steeds geen benzine in de tank kunnen krijgen. Ik vul de tank bij als ik hem vul. Kan dat de canister verstoppen? Ik ga vanmorgen de leidingen van de canister halen en ervoor zorgen dat ze open zijn..

#20 · (Edited)
Het vullen van de tank is verboden. Gas in een ondergrondse tank is veel kouder dan de omgeving. Nadat u hem hebt volgetankt, zet hij uit en gaat hij door het verdampingssysteem. U ziet het resultaat wanneer u de canister en slangen daar opent. U kunt ze mogelijk schoonmaken door BEIDE EINDEN te openen en perslucht te gebruiken. Soms moeten ze worden vervangen. Blaas geen houtskool in uw brandstoftank.

Bewerken: Je blijft maar zeggen geen codes. Is dit niet begonnen met een opgeslagen P0445?

#22 ·
Het volgooien van de tank is verboden. Benzine in een ondergrondse tank is veel kouder dan de omgevingstemperatuur. Nadat je hem hebt volgegooid, zet hij uit en gaat hij door het verdampingssysteem. Je ziet het resultaat als je de canister en slangen daar opent. Je kunt ze mogelijk schoonmaken door BEIDE EINDEN te openen en perslucht te gebruiken. Soms moeten ze vervangen worden. Blaas geen houtskool in je brandstoftank.

Edit: Je blijft zeggen geen codes. Begon dit niet met een opgeslagen P0445?

Ted
De enige code die ik in eerste instantie had, was P0455 en ik met "Draai de tankdop vast". Ik heb hem gewist nadat ik de dop had aangedraaid en heb sindsdien geen codes meer gehad. Heb de canister eraf gehaald en hij is kapot, er komt koolstof uit de grote pijp. De kleine slang met de blauwe vergrendeling is verstopt met pellets. Het moet de vacuĂĽmleiding zijn van de Purge-solenoĂŻde op de motor. Is het veilig om de leiding van de Purge-solenoĂŻde los te koppelen en deze in de richting te blazen van het losgekoppelde uiteinde dat aan de canister was bevestigd?

#23 ·
Je wilt geen houtskoolpellets blazen waar ze niet horen. Zorg ervoor dat elke slang aan beide uiteinden is losgekoppeld voordat je hem uitblaast. Ik heb dit nog nooit hoeven doen. Als het niet te veel moeite is, verwijder dan elke slang volledig, één voor één, en bevestig hem opnieuw, zodat je ze niet verwisselt. Een nieuwe bus is gevuld met houtskoolpellets, maar ze zijn niet doordrenkt met brandstof.

• Like
Reactions: Retiredmastertech
#25 ·
Af en toe kies ik ervoor om een bericht te lezen, zoals deze, die is opgestaan. Als ik begin te lezen, raak ik enthousiast omdat @Motor City Rick terug is, dan zie ik de data en ben ik weer helemaal teleurgesteld!

owns 2012 Chevrolet Silverado 3500 LTZ
#27 ·
Een tijdje hadden we een gebruiker, schermnaam Motor City Rick, hij heeft een paar berichten op de eerste pagina van deze thread. De man was geweldig in het weten wat de oplossing was. Vooral als het om bedrading ging en bedradingsschema's nodig waren. Hij moet elke werkplaatshandleiding van het begin van GM tot nu beschikbaar hebben gehad! Hij is gewoon verdwenen. We missen allemaal zijn wijsheid en begeleiding! Hij was het waarschijnlijk zat van ons allemaal "idioten die kinderlijke vragen stellen" die @mommatried84 ook niet aankon!

owns 2012 Chevrolet Silverado 3500 LTZ
  • Like
Reactions: xPosTech