GM Truck Club Forum banner

Napełnianie baku i pompa się wyłącza, zawór odpowietrzający już wymieniony

1 reading
243K views 44 replies 19 participants last post by  D4cot4h8  
#1 · (Edited by Moderator)
Przeglądałem pierwszy wątek na forum, ale mój 05 Suburban nigdy nie wyrzucił kodu. Kupiłem go z przebiegiem 91 tys. i ma teraz około 165 tys.

http://www.gmtruckclub.com/forum/threads/how-to-fix-code-p0449-evap-pics-video-and-part-s.110446/

Problem jest taki, jak stwierdzono. Mogę napełnić około pół galona na raz, chyba że naprawdę spowolnię pompę paliwa. Słyszę bulgotanie, a potem pompa się wyłącza. Zrobiłem rozeznanie i wymieniłem zawór odpowietrzający (21 $, AC Delco) bez powodzenia.

Co dalej?
----Jakieś szczegóły dotyczące sprawdzania i/lub czyszczenia przewodów odpowietrzających? Nie mogę znaleźć filmu na ten temat, ponieważ większość wyników wyszukiwania prowadzi mnie do wymiany zaworu odpowietrzającego.
----Kanister z węglem aktywnym? Droższy, więc jeszcze na to nie wskoczyłem

Wszelka pomoc jest mile widziana, dzięki
 
#4 ·
Sprawdź wizualnie wszystkie przewody związane ze zbiornikiem paliwa / EVAP pod kątem najmniejszych zagięć, wgnieceń lub najmniejszych ściśnięć dochodzących lub wychodzących ze zbiornika paliwa. Istnieje niewielka możliwość, że przewody oparów paliwa mogą mieć ten stan, jeśli zbiornik paliwa został kiedykolwiek wyjęty. Na górze samego zbiornika znajdują się dodatkowe zawory, które mogą się zablokować.

A następnie, jeśli możesz, gdy zbiornik paliwa jest na oparach, ostrożnie wyjmij szyjkę wlewu paliwa i sprawdź, czy drzwi zapobiegające rozpryskiwaniu są nieco zablokowane u podstawy rury wlewu paliwa do zbiornika.
 
#5 ·
Aktualizacja: Wczoraj zacząłem odciągać przewody z pochłaniacza oparów/węgla drzewnego. Z pierwszego przewodu, który odciągnąłem, na ziemię wypadły granulki węgla drzewnego. To winowajca i te granulki muszą zatykać moje przewody parowania. Zamówiłem nowy pochłaniacz, muszę tylko wymyślić, jak bezpiecznie przedmuchać przewody, gdy dotrze. Jakakolwiek pomoc?
 
#6 ·
Widziałem ten problem wiele razy. Zwykle występuje z powodu przepełnienia. Kiedy pompa się wyłącza, nie pompuj więcej paliwa. Zawsze wyjmowałem kanister i po prostu odłączałem wszystkie przewody przy najbliższych elektrozaworach do kanistra i przedmuchiwałem je powietrzem z warsztatu i instalowałem nowy kanister. To zawsze działało w moim przypadku.

Możesz również ścisnąć przewody z kanistra, a te, które się zgniatają, należy usunąć i przedmuchać.
 
#7 ·
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Spędziłem dzisiaj pod samochodem, zdejmując stary pojemnik parownika, a następnie przepuszczając sprężone powietrze przez przewody, aby usunąć jak najwięcej cząstek węgla drzewnego. Wszystko podłączyłem z powrotem i poszedłem zatankować. Problem pozostaje. Mogę wlać około 1,5 galona do zbiornika, zanim się wyłączy. Zfrustrowany i próbuję dowiedzieć się, co sprawdzić dalej. W przewodach prowadzących do pojemnika odpowietrzającego było dużo węgla drzewnego, myślałem, że na pewno rozwiązanie tego problemu rozwiąże problem.
 
#10 ·
Z kanistra parowania odpadły 3 przewody.

--1 przewód biegł do elektrozaworu odpowietrzającego, przez który nie przedmuchałem powietrza (to krótki wąż i kiedy nim potrząsnąłem, nie usłyszałem żadnego grzechotania w środku).
--Mniejszy przewód biegł w kierunku przodu pojazdu. Po przejściu przez zbiornik miał połączenie, które mogłem rozłączyć. Dlatego mogłem przedmuchać powietrze w kierunku tyłu pojazdu i w ten sposób wydostałem dużo węgla drzewnego. (Tak, przewód był odłączony).
--Trzeci przewód biegł do zbiornika i nie mogłem odłączyć tego przewodu bez opuszczania zbiornika. Poluzowałem go z kanistra i wytrząsnąłem dużo węgla drzewnego, a następnie postanowiłem wdmuchać w niego powietrze z odkręconym korkiem wlewu paliwa (może to był zły pomysł).

Moim następnym pomysłem jest sprawdzenie przewodu parowania, o którym ktoś na innym forum powiedział, że odchodzi od szyjki wlewu. Przedmucham również powietrze przez mały przewód odpowietrzający z kanistra do zaworu elektromagnetycznego. Potem skończą mi się pomysły.
 
#35 ·
3 przewody zeszły z kanistra parowania.

--1 przewód biegł do elektrozaworu odpowietrzającego, przez który nie przedmuchałem powietrza (to krótki wąż i kiedy nim potrząsnąłem, nie usłyszałem żadnego grzechotania w środku)
--mniejszy przewód biegł w kierunku przodu pojazdu. Po przejściu przez zbiornik miał połączenie, które mogłem rozłączyć. Dlatego mogłem przedmuchać powietrze w kierunku tyłu pojazdu i w ten sposób wydostać dużo węgla drzewnego. (tak, przewód był odłączony)
--trzeci przewód biegł do zbiornika i nie mogłem odłączyć tego przewodu bez opuszczania zbiornika. Poluzowałem go od kanistra i wytrząsnąłem dużo węgla drzewnego, a następnie zdecydowałem się wdmuchać powietrze z odkręconym korkiem wlewu paliwa (może to zły pomysł)

Moim następnym pomysłem jest sprawdzenie przewodu parowania, o którym ktoś na innym forum powiedział, że wychodzi z szyjki wlewu. Zamierzam również przedmuchać powietrze przez mały przewód odpowietrzający od kanistra do zaworu elektromagnetycznego. Potem skończyły mi się pomysły.
3 przewody zeszły z kanistra parowania.

--1 przewód biegł do elektrozaworu odpowietrzającego, przez który nie przedmuchałem powietrza (to krótki wąż i kiedy nim potrząsnąłem, nie usłyszałem żadnego grzechotania w środku)
--mniejszy przewód biegł w kierunku przodu pojazdu. Po przejściu przez zbiornik miał połączenie, które mogłem rozłączyć. Dlatego mogłem przedmuchać powietrze w kierunku tyłu pojazdu i w ten sposób wydostać dużo węgla drzewnego. (tak, przewód był odłączony)
--trzeci przewód biegł do zbiornika i nie mogłem odłączyć tego przewodu bez opuszczania zbiornika. Poluzowałem go od kanistra i wytrząsnąłem dużo węgla drzewnego, a następnie zdecydowałem się wdmuchać powietrze z odkręconym korkiem wlewu paliwa (może to zły pomysł)

Moim następnym pomysłem jest sprawdzenie przewodu parowania, o którym ktoś na innym forum powiedział, że wychodzi z szyjki wlewu. Zamierzam również przedmuchać powietrze przez mały przewód odpowietrzający od kanistra do zaworu elektromagnetycznego. Potem skończyły mi się pomysły.
Witaj, nie chcę przechodzić przez cały post, jeśli nie jest to konieczne, jeśli w ogóle mogę otrzymać odpowiedź. Czy ktoś tu jeszcze odpowiada?
 
#12 ·
Ten konkretny problem rozpoczął się w zeszłym tygodniu, kiedy próbowałem zatankować mojego Suburbana Z71 z 2005 roku i pomyślałem, że to dysza pompy, ponieważ wcześniej miałem odcięcia. Poszedłem dzisiaj na tę samą stację, ale użyłem innej pompy i miałem ten sam problem. Pomiędzy tankowaniami otrzymałem komunikat „dokręć korek wlewu paliwa”, co zrobiłem. Brak ustawionego DTC. Czy ktoś wie, co to powoduje bez ustawiania DTC i czy ten biuletyn dotyczy mojego problemu?
 
#13 ·
Ten sam problem rozpoczął się w zeszłym tygodniu, kiedy próbowałem zatankować mojego Suburbana Z71 z 2005 roku i pomyślałem, że to dysza pompy, ponieważ wcześniej miałem odcięcia. Poszedłem dzisiaj na tę samą stację, ale użyłem innej pompy i miałem ten sam problem. Pomiędzy tankowaniami otrzymałem komunikat, aby "dokręcić korek wlewu paliwa", co zrobiłem. Brak ustawionego DTC. Czy ktoś wie, co to powoduje bez ustawiania DTC i czy ten biuletyn dotyczy mojego problemu?
Aktualizacja!Nie było kontrolki Check Engine, więc nie sprawdzałem kodów. Podłączyłem narzędzie diagnostyczne i zapisano P0455, co może wyjaśniać komunikat o korku wlewu paliwa. Myślę, że nadal może to być zawór odpowietrzający, więc sprawdzę go jako następny..
 
#14 ·
#21 ·
Wątek, który chcesz przeczytać, to "szybka naprawa" dla p0446. Istnieje kilka przyczyn kodów 445 i 446, ale myślę, że ten obejmuje prawie wszystko.

https://www.gmtruckclub.com/forum/t...m/forum/threads/quick-fix-for-code-p0446-evap-emissions-vent-circuit-low.18964/

Ted
Wątek, który chcesz przeczytać, to "szybka naprawa" dla p0446. Istnieje kilka przyczyn kodów 445 i 446, ale myślę, że ten obejmuje prawie wszystko.

https://www.gmtruckclub.com/forum/t...m/forum/threads/quick-fix-for-code-p0446-evap-emissions-vent-circuit-low.18964/

Ted
Wyciągnąłem pojemnik i jest pełen luźnych granulek, więc wymaga wymiany. Mała linia, która ma niebieski klips mocujący, jest zatkana granulkami. Czy dmucham w koniec pojemnika, czy w drugi koniec, a czy drugi koniec to zawór elektromagnetyczny oczyszczania na silniku?
 
#16 ·
Wątek z szybkimi poprawkami jest długi, ale być może trzeba wypróbować wszystkie kroki w tym wątku. Jak Differently, myślę, że masz zatkany wąż. Może to być jeden z trzech węży. Ten wątek w poście nr 14 dotyczy kodów 0445 i 0446.
 
#17 ·
Zawór odpowietrzający, którym się martwisz, jest tuż przy zbiorniku. Odłącz wąż i sprawdź, czy możesz prawidłowo zatankować ciężarówkę. Mój był zepsuty przez jakiś czas. Nowy zestaw od GM był drogi, więc kupiłem jeden ze złomowiska i założyłem go. Nowy zestaw do mojej ciężarówki miał zastąpić elektrozawór i poprowadzić wąż do góry skrzyni biegów.
 
#18 ·
Wątek szybkiej naprawy jest długi, ale może być konieczne wypróbowanie wszystkich kroków w tym wątku. Podobnie jak Differently, myślę, że masz zatkany wąż. Może to być jeden z trzech węży. Ten wątek w poście nr 14 dotyczy kodów 0445 i 0446.

Ted
Po wymianie zaworu odpowietrzającego otworzyłem stary i nie był brudny, a także podłączyłem akumulator do elektrozaworu i działa on tak, jak powinien. Nie mam. SEL i żadnych kodów. Wymieniłem korek wlewu paliwa i nadal nie mogę zatankować. Uzupełniam zbiornik, gdy go napełniam. Czy to może zatkać kanister? Zamierzam dziś rano odłączyć przewody od kanistra i upewnić się, że są otwarte..
 
#20 · (Edited)
Napełnianie zbiornika jest zabronione. Gaz w podziemnym zbiorniku jest znacznie zimniejszy niż otoczenie. Po napełnieniu rozszerzy się i przejdzie przez układ wyparny. Zobaczysz wynik, gdy otworzysz kanister i węże. Możesz je ewentualnie oczyścić, otwierając OBA KOŃCE i używając sprężonego powietrza. Czasami trzeba je wymienić. Nie wdmuchuj węgla drzewnego do zbiornika paliwa.

Edycja: Ciągle mówisz, że nie ma kodów. Czy to nie zaczęło się od zapisanego P0445?
 
#22 ·
Napełnianie zbiornika jest zabronione. Benzyna w podziemnym zbiorniku jest znacznie zimniejsza niż otoczenie. Po napełnieniu rozszerzy się i przejdzie przez układ odparowywania. Zobaczysz wynik, gdy otworzysz kanister i węże. Możesz je ewentualnie wyczyścić, otwierając OBA KOŃCE i używając sprężonego powietrza. Czasami trzeba je wymienić. Nie wdmuchuj węgla drzewnego do zbiornika paliwa.

Edycja: Ciągle mówisz, że nie ma kodów. Czy to nie zaczęło się od zapisanego P0445?

Ted
Jedynym kodem, jaki początkowo miałem, był P0455 i ja z Dokręć korek wlewu paliwa. Usunąłem go po dokręceniu korka i od tego czasu nie miałem żadnych kodów. Zdjąłem kanister i jest uszkodzony, węgiel wylewa się z dużej rury. Mały wąż z niebieską blokadą jest zatkany peletami. Musi to być przewód podciśnieniowy od elektrozaworu odpowietrzającego w silniku. Czy można bezpiecznie odłączyć przewód od elektrozaworu odpowietrzającego i przedmuchać go w kierunku odłączonego końca, który był przymocowany do kanistra?
 
#23 ·
Nie chcesz dmuchać pelletami węgla drzewnego tam, gdzie nie powinny się znajdować. Upewnij się, że każdy wąż jest odłączony na obu końcach, zanim go przedmuchasz. Nigdy nie musiałem tego robić. Jeśli to nie za dużo kłopotu, zdejmij każdy wąż całkowicie, jeden po drugim, i zamocuj ponownie, aby ich nie pomylić. Nowy pojemnik jest wypełniony pelletami węgla drzewnego, ale nie są one nasączone paliwem.
 
  • Like
Reactions: Retiredmastertech
#25 ·
Od czasu do czasu decyduję się przeczytać post, taki jak ten, który został wskrzeszony. Kiedy zaczynam czytać, ekscytuję się, ponieważ @Motor City Rick wrócił, a potem widzę daty i znowu jestem rozczarowany!
 
owns 2012 Chevrolet Silverado 3500 LTZ
#27 ·
Przez jakiś czas mieliśmy użytkownika o nazwie Motor City Rick, ma kilka postów na pierwszej stronie tego wątku. Gość był niesamowity w wiedzy, co było rozwiązaniem. Zwłaszcza jeśli dotyczyło to okablowania i potrzebnych schematów. Musiał mieć dostęp do każdego podręcznika warsztatowego od początku GM aż do teraz! Po prostu zniknął. Wszyscy tęsknimy za jego mądrością i wskazówkami! Pewnie miał dość nas wszystkich "idiotów zadających dziecinne pytania", z którymi @mommatried84 też sobie nie radziła!
 
owns 2012 Chevrolet Silverado 3500 LTZ
  • Like
Reactions: xPosTech