Istnieją narzędzia skanujące znacznie tańsze niż 900 $ do ponownej nauki wału korbowego (opcja CASE Relearn). Trzeba przyjrzeć się oferowanym opcjom dostępnym dla każdego narzędzia skanującego.
Jestem przy 3. zaktualizowanym narzędziu skanującym w ciągu 10 lat z całym elektronicznym badziewiem dodawanym do pojazdów.
Ale żeby zaoszczędzić 900 $, oto "procedura ponownej nauki" bez narzędzia skanującego, bardziej w dolnej części tego posta.
**********************************************************************************************************************************
Instrukcje ponownej nauki wału korbowego (
Z skanerem/czytnikiem OBD)
Te instrukcje ponownej nauki wału korbowego mogą nie dotyczyć wszystkich pojazdów. Ale są bliskie temu, jak to się robi w większości samochodów.
Aby wykonać ponowną naukę, należy postępować w następujący sposób:
Podłącz
skaner , aby upewnić się, że w pamięci komputera nie są zapisane żadne kody usterek.
Jeśli występuje jakikolwiek kod usterki układu napędowego inny niż P1336 (Wariacja położenia wału korbowego nie została nauczona), komputer wyłączy funkcję ponownej nauki, dopóki problem, który spowodował kod, nie zostanie wyeliminowany.
Upewnij się również, że poziom płynu chłodzącego silnik (sprawdź go, gdy silnik jest zimny) i oleju są na akceptowalnym poziomie.
1. Ustaw hamulec postojowy i zablokuj koła napędowe. Upewnij się, że maska jest zamknięta.
2. Uruchom silnik i upewnij się, że temperatura płynu chłodzącego silnik wynosi co najmniej 158 stopni F (70 stopni C).
3. Wyłącz silnik na co najmniej 10 sekund.
4. Wybierz procedurę uczenia wariacji położenia wału korbowego (CASE Learn) na swoim skanerze.
5. Upewnij się, że skrzynia biegów jest w pozycji Park. Uruchom silnik.
6. Wciśnij hamulce i mocno trzymaj pedał.
7. Postępuj zgodnie z instrukcjami skanera.
Pamiętaj: Że zamierzasz zwiększyć prędkość obrotową silnika do około 3000 obr./min, 4000 obr./min lub 5150 obr./min. To jest prędkość obrotowa odcięcia paliwa podczas uczenia wariacji (w zależności od silnika) i ważne jest, aby zwolnić przepustnicę, gdy prędkość obrotowa silnika zacznie spadać w wyniku działania odcięcia paliwa. Niezastosowanie się do tego spowoduje nadmierne obroty silnika, powodując możliwe uszkodzenie silnika.
8. Po powrocie silnika do biegu jałowego sprawdź stan kodu usterki diagnostycznej
P1336. Jeśli skaner wskazuje, że CASE zostało nauczone, procedura ponownej nauki jest teraz zakończona.
Jeśli CASE nie zostało nauczone, sprawdź obecność innych kodów układu napędowego. Jeśli jakieś istnieją, napraw problem, a następnie powtórz tę procedurę.
Instrukcje ponownej nauki wału korbowego (
Bez skanera/czytnika OBD)
UWAGA: Jeśli ponowna nauka wariacji wału korbowego nie jest dostępna za pośrednictwem skanera (niektóre zastosowania w ciężarówkach z 1998 r. i nowszych), wykonaj ponowną naukę w następujący sposób:
1. Wyłącz wszystkie akcesoria. Gdy czujnik temperatury powietrza i temperatura płynu chłodzącego znajdują się w odległości 5 stopni (Celsjusza) od siebie, uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym w pozycji Park lub Neutral przez dwie minuty.
2. Przyspiesz pojazd do 55 mil na godzinę przy częściowej przepustnicy. Jedź z prędkością 55 mil na godzinę przez 8-10 minut, aż silnik osiągnie temperaturę roboczą.
3. Jedź z prędkością 55 mil na godzinę przez kolejne 5-6 minut.
4. Zwolnij do 45 mil na godzinę bez używania hamulców i utrzymuj 45 mil na godzinę przez 1 minutę.
5. Wykonaj 4 cykle zwalniania, bez używania hamulców, po 25 sekund każdy, gdzie nie jest wymagana żadna określona prędkość.
Powrót do 45 mil na godzinę na 15 sekund pomiędzy cyklami zwalniania.
6. Przyspiesz do 55 mil na godzinę i jedź przez 2 minuty.
7. Zatrzymaj pojazd i pozostaw go na biegu jałowym przez 2 minuty z wciśniętym hamulcem i skrzynią biegów w pozycji Drive (automatyczna skrzynia biegów) lub Neutral (manualna skrzynia biegów)
ze wciśniętym sprzęgłem.