GM Truck Club Forum banner

Lista lokalizacji naziemnych?

1 reading
74K views 29 replies 6 participants last post by  RayVoy  
#1 ·
Czy jest jakieś miejsce, które wymienia wszystkie lokalizacje uziemienia w furgonie 2001 GMC 2500?
Dzięki
Ron
 
#3 ·
Jeśli zasubskrybujesz ALLDATA, pokażą wszystkie schematy okablowania itp. oraz kompletną listę uziemień, w tym bloki łączące, w których uziemienia są połączone. Poza tym, co powiedział MCR, lub ktoś z instrukcjami serwisowymi tutaj może pomóc. Mam lokalizacje dla pickupa z 2002 roku, ale nie dla furgonetki z 2001 roku. Mogą być do siebie nieco podobne.
 
#5 ·
Zazwyczaj znajdowałby się z tyłu sekcji elektrycznej. To jest to, czym mogę się z wami podzielić.
G100 Lft frt mocowanie nadwozia,
G102 Rt frt blok silnika z przodu rozrusznika,
G103 i G104 lft tylny blok silnika,
G107 pasek uziemiający silnika,
G110 lft frt mocowanie nadwozia,
G200 Na rt górnym I/P przy słupku A,
G203 Na lft górnym I/P przy słupku A,
G302 na lft mocowaniu nadwozia,
G304 pod siedzeniem kierowcy,
G305 wewnątrz przedziału pasażerskiego po lewej stronie przy słupku B,
G306 wewnątrz przedziału pasażerskiego po prawej stronie przy słupku B,
G401 na wsporniku podnośnika koła zapasowego,
G403 na lft wsporniku mocowania nadwozia ramy.

Ponieważ twój to furgon, może się nieco różnić.
 
#9 ·
To ustalenie przyczyny problemów, które jest "trudnością". Mamy serię kodów błędów:
P1683
P0200
B1000
B1001
B1009
oraz
U1000
Po zbadaniu stwierdziłem, że połączenie czujnika wałka rozrządu jest odłączone. Jest tak od 2 lat. Brak "Service Engine light", brak problemów z silnikiem. Samochód ciężarowy działał dobrze. Dwa kody dotyczą ECU. Od tego zacznę.
Ron
 
#10 ·
Wyczyść "wszystkie" kody za pomocą narzędzia diagnostycznego. Upewnij się, że nic nie pozostało, łącznie z historią kodów.

Uruchom pojazd na minimum 5 do 7 minut na biegu jałowym. Zapisz pierwsze kody, które pojawią się na narzędziu diagnostycznym. Zgłoś.

Drugi etap, zapisz kody, które ponownie pojawią się podczas jazdy od 3 do 10 mil w normalnym ruchu miejskim. Zgłoś ten segment kodów jako kody jazdy.

Kody "B" to kody nadwozia. Kody "P" to zarządzanie silnikiem. Kody U są generyczne.

Twoje kody mogą pochodzić z odłączenia złącza (złączy) podczas gdy PCM był zasilany, stąd potrzeba wyczyszczenia wszystkich kodów.
 
#11 ·
Jeździłem vanem bez problemu przed tym problemem. Zapaliła się kontrolka "Check engine" i podłączyłem czytnik. Nagle van działał tylko 2 minuty i po prostu się zatrzymywał. Potem w ogóle nie chciał się uruchomić. Jesteśmy teraz w trybie "eksploracji". Wyczyściłem wszystkie kody, gdy działał. Wymienione kody to te, które pojawiły się po wyczyszczeniu.
 
#12 ·
Ron, zakładając, że masz dobry akumulator i okablowanie do rozrusznika oraz dobre połączenie z masą, możesz mieć przekaźnik rozrusznika w panelu bezpieczników pod maską i bezpiecznik rozrusznika w panelu bezpieczników pod deską rozdzielczą. Może to być nawet elektromagnes rozrusznika na samym rozruszniku. Istnieje również przełącznik park/neutral (automatyczna skrzynia biegów) lub przełącznik uruchamiania sprzęgła, który może wyłączyć funkcję uruchamiania. Sprawdź którykolwiek z nich.
 
#13 · (Edited)
Akumulator ma 5 miesięcy i dobrze kręci silnikiem. Główna masa została zmieniona zeszłego lata. Jest czysta i mocna. Silnik kręci dobrze. Po prostu nie odpala (start) i nie pracuje. Gdyby rozrusznik lub elektromagnes były uszkodzone, czy silnik by się kręcił? Nowy przełącznik park/neutral został zamontowany w zeszłym październiku (2018), kiedy wymieniono skrzynię biegów. Kręci w pozycji Park i Neutral. Nie kręci w pozycji Reverse lub Drive. Samochód dostawczy uruchomił się dziś rano po dodaniu gazu. Utrzymywałby się w ruchu, dopóki pedał był wciśnięty, a silnik trochę się wkręcał. Po puszczeniu pedału gazu zgasł. Moduł pająka został wymieniony w 2017 roku na zaktualizowaną jednostkę z powodu zużytej uszczelki, która powodowała wyciek gazu do dwóch cylindrów, uruchamiając kod silnika. Pompa paliwa została wymieniona w 2016 roku, a aktualne ciśnienie paliwa wynosi 50 psi. Zamówiłem zaprogramowany ECU. Powinienem go dostać w ten weekend. Dziękuję za sugestie. Ron
 
#17 ·
Po pierwsze, PRZESTAŃ WYMIENIAĆ CZĘŚCI NA PODSTAWIE PRZYPUSZCZEŃ!!! NIE potrzebujesz programu PCM. Czysta strata pieniędzy. Nic się nie zmieni!!!

Z tego, co opisujesz, masz wiele problemów.

Stwierdziłeś w poście nr 13: "Silnik kręci się dobrze. Po prostu nie zaskakuje i nie pracuje". To mógłby być zużyty bendiks rozrusznika lub słaby, zacinający się elektromagnes rozrusznika.

Wymień cały zespół rozrusznika, jeśli poprawnie opisujesz problem.

Po pierwsze, aby wyjaśnić twoje oświadczenia, który z tych stanów rozrusznika istnieje?
Czy masz, ……. "Brak kręcenia, brak klikania"
"Kręci i brak zapłonu"?
"Przerywane kręcenie i brak zapłonu"?
"Kręci, ale bendiks rozrusznika wciąż wyskakuje, nie obracając silnika"?
"Kręci, ale pulsuje ze zmienną prędkością obrotową jak słaby akumulator"?
"Kręci mniej niż 200 obr./min / lub wolno i stabilnie"?

Drugą wymaganą częścią jest to, że "musisz" mieć odczyt 60 do 62 psi na szynie paliwowej, aby uruchomić i uruchomić ten silnik. 50 psi po prostu nie wystarczy. Odnosząc się do twojego oświadczenia w poście nr 13: "Rano samochód ruszył po dodaniu gazu. Pozostawał w ruchu, dopóki pedał był wciśnięty, a silnik się trochę wkręcał. Po puszczeniu pedału gazu zgasł". Kontynuacja: "Pompa paliwa została zmieniona w 2016 roku, a obecne ciśnienie paliwa wynosi 50 psi" Założę się, że kupiłeś najtańszą pompę paliwa z rynku wtórnego i "nie wymieniłeś" restrykcyjnego filtra paliwa w tym czasie, co doprowadziło do awarii pompy paliwa???

Wymień pompę paliwa i czujnik zbiornika paliwa "ponownie" na fabryczny OEM Delco. Wymień filtr paliwa. Wyczyść czarny przewód masowy zespołu czujnika zbiornika paliwa.

Po wykonaniu tych 2 zadań domowych zobaczymy, jak wszystko funkcjonuje.
 
#19 ·
Kupiłem pompę paliwa, którą miał sklep z częściami samochodowymi. Kosztowała około 155,00 $ plus nowy filtr paliwa. Była to "Airtex". Ciśnienie paliwa zostało przetestowane podczas "rozruchu" silnika. Test miał na celu sprawdzenie, czy pompa paliwa działa. Spuszczę powietrze z manometru i zobaczę, czy się poprawi. Muszę zdjąć płytę inspekcyjną skrzyni biegów, aby sprawdzić, czy rozrusznik zazębia się z kołem zamachowym. Otrzymuję wibracje z przekaźnika rozrusznika w skrzynce bezpieczników pod maską. Słyszę to w kabinie, poczułem to dziś rano, gdy ktoś przekręcał kluczyk w stacyjce. Nowy dźwięk. Kręci i nie odpala - to mam. Wcześniej był problem z rozdzielaczem z tym objawem. Korozja zanieczyszczała styki rozdzielacza, a furgonetka "kręciła i nie odpalała". Innym problemem z rozdzielaczem była korozja przewodu czujnika położenia wałka rozrządu przymocowanego do rozdzielacza. Oba pochodziły z gromadzenia się wilgoci wewnątrz rozdzielacza. W pierwszym przypadku wymieniłem kopułkę i palec rozdzielacza i wszystko było w porządku. Drugi problem został rozwiązany przez wymianę przewodu czujnika położenia wałka rozrządu. Wydaje się, że GM ma ten problem od jakiegoś czasu. Mój Chevrolet Suburban z 1988 roku cierpiał na ten sam problem z korozją rozdzielacza. Wymiana kopułki i palca rozdzielacza tym razem nie pomogła. Wiem, że "problem z wymianą części" znowu się pojawia. Poradzę sobie z tym. Zazwyczaj tak robię, z instrukcjami i pomocą poinformowanych osób. Ron
 
#20 ·
Pierwsze pompy paliwa Airtex są kremem z pompek paliwa chit!!! To samo dotyczy rozdzielaczy i części zapłonu wtórnego innych marek. Pamiętaj, że Ty i ja mieszkamy w pasie rdzy 645 mil od siebie. W ciągu 18 lat może nastąpić wiele pogorszeń.

Moja zasada jest taka, że ​​kiedy jakakolwiek część systemu sprawia mi kłopot, wymieniam wszystkie części w tym systemie tylko ze względu na ekstremalny wiek (sam jeżdżę Sonoma z 2001 roku). Jeśli i kiedy moja pompa paliwa da mi najmniejszy badziew, pompa paliwa / nadajnik zostanie wymieniona na fabryczny Delco OEM. Za każdym razem, gdy używałem pompy paliwa Airtek w nagłych wypadkach, 100% z nich zawiodło w ciągu 3 lat. Odmawiam instalowania tanich części. Po prostu nie mają jakości!!!

Przechodząc do przyczyny problemu, jeśli masz brak rozruchu, spryskaj eterem lub sprayem do gaźnika za przepustnicą. Jeśli silnik odpala na 1 do 3 sekund, jest to problem z dostarczaniem paliwa. Musisz mieć co najmniej 60 psi z kluczem włączonym, zakręcić, a następnie uruchomić. ….nie 50 psi. To albo słaba pompa paliwa, wysoce restrykcyjny filtr paliwa, albo uszkodzony / zatkany przewód paliwowy (bardzo rzadko w ostatnim wpisie).
 
#21 · (Edited)
Ciśnienie na szynie paliwowej wynosi 60 psi po odpowietrzeniu powietrza ze wskaźnika. Wymieniono również filtr paliwa. Ciśnienie pozostało na poziomie 60 psi, przed i po wymianie.
Jeśli rozrusznik byłby problemem, dlaczego samochód miałby się uruchamiać i pracować na wysokich obrotach i gasnąć po puszczeniu pedału gazu?
Wiele z powyższych kodów odnosi się do PCM jako możliwego problemu. Wymienię go po sprawdzeniu kilku uziemień i ewentualnego problemu z okablowaniem czujnika wału korbowego. Przewody zostały zjedzone przez świstaka w 2009 roku. Sprawdzę korozję na połączeniach.
Van uruchomił się dziś rano po lekkim szarpnięciu. Pracował na biegu jałowym przez około 3 minuty i zgasł. Następnie rozruch i brak rozruchu.
Zarówno okablowanie czujnika wału korbowego (2009), jak i okablowanie czujnika położenia wałka rozrządu (2012) były z czasem łączone/naprawiane. Korozja w okablowaniu wałka rozrządu wchodząca do rozdzielacza i obgryzanie okablowania wału korbowego przez świstaka. Sprawdzę napięcie w obu przewodach wraz z ciągłością uziemień.
 
#25 ·
Then get a scan tool that can do "graphing" of each sensor. See what sensor is or intermittently dropping out.
Czy możesz zasugerować dwukierunkowe narzędzie diagnostyczne, które może to zrobić, a także procedurę ponownej nauki wału korbowego?
w rozsądnej cenie.
Myślę, że ceny zaczynają się od około 900,00 USD.
 
#23 ·
Czy jest jakiś powód, dla którego nie mogę po prostu odczytać napięć/ciągłości bezpośrednio z przewodów? Mam dwa czytniki. Blue Driver i ELM. Blue Driver przedstawia graficznie długo- i krótkoterminowe korekty paliwa. Zobaczę, czy może odczytać dwa czujniki. ELM mam do odczytu temperatur płynu przekładniowego. Spróbuję również tego.
 
#24 ·
Skaner to precyzyjne narzędzie. Sposób, w jaki ludzie grzebią w przewodach, nie wiedząc, który przewód co robi, a następnie psują przewody i/lub połączenia, nie poprę tej metody. … Potrzebuję "konkretnych danych", a nie interpretacji.

Z tymi kodami wymienionymi poniżej, powiedz mi, co skaner może odczytać dla danych z czujników. Nie martwię się kodami "B". Chcę wiedzieć, czy brainbox (PCM) może odczytać czujniki, wtryskiwacz paliwa i sygnały wału korbowego. Wyczyść kody i powiedz mi, czy masz sygnał wału korbowego, sygnał szerokości impulsu paliwa. NIE używaj taniego skanera, ponieważ potrzebuję, abyś narysował wykres niektórych czujników. To jest wymóg "Bez jeśli i ale".

Nigdy nie odłączaj żadnego czujnika, gdy zapłon jest włączony lub silnik pracuje!!!

Podałeś następujące kody:
P1683 Możliwe przyczyny
  • Zabrudzona przepustnica
  • Wi ązka przepustnicy jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu przepustnicy
  • Uszkodzona przepustnica
P0200 Możliwe przyczyny
  • Uszkodzony wtryskiwacz paliwa
  • Wi ązka wtryskiwacza paliwa jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu wtryskiwacza paliwa
B1000 Możliwe przyczyny
  • Uszkodzony elektroniczny moduł sterujący (ECU)
  • Wi ązka elektronicznego modułu sterującego (ECU) jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu elektronicznego modułu sterującego (ECU)
B1001 Chevrolet Możliwe przyczyny
  • Uszkodzony moduł wykrywania i diagnostyki układu wstrząsów (SDM)
  • Wi ązka modułu wykrywania i diagnostyki układu wstrząsów (SDM) jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu modułu wykrywania i diagnostyki układu wstrząsów (SDM)
B1009 Możliwe przyczyny
  • Uszkodzony moduł sterujący
  • Wi ązka modułu sterującego jest otwarta lub zwarta
  • Słabe połączenie elektryczne obwodu modułu sterującego
U1000 Możliwe przyczyny
  • Wi ązka komunikacji Controller Area Network (CAN) jest otwarta lub zwarta
  • Uszkodzony moduł sterowania silnikiem (ECM)
  • Słabe połączenie uziemiające wi ązki.
O ile nie odłączyłeś wi ązki przewodów, gdy kluczyk był włączony, mam wrażenie, że masz kilka przepalonych bezpieczników, otwarte masy lub przegryzioną wi ązkę przewodów. Dlatego poprosiłem Cię o wyczyszczenie kodów "WSZYSTKICH" .

Zgłoś tylko to, co robi skaner.
 
#26 ·
Istnieją narzędzia skanujące znacznie tańsze niż 900 $ do ponownej nauki wału korbowego (opcja CASE Relearn). Trzeba przyjrzeć się oferowanym opcjom dostępnym dla każdego narzędzia skanującego.

Jestem przy 3. zaktualizowanym narzędziu skanującym w ciągu 10 lat z całym elektronicznym badziewiem dodawanym do pojazdów.

Ale żeby zaoszczędzić 900 $, oto "procedura ponownej nauki" bez narzędzia skanującego, bardziej w dolnej części tego posta.
**********************************************************************************************************************************

Instrukcje ponownej nauki wału korbowego (Z skanerem/czytnikiem OBD)

Te instrukcje ponownej nauki wału korbowego mogą nie dotyczyć wszystkich pojazdów. Ale są bliskie temu, jak to się robi w większości samochodów.

Aby wykonać ponowną naukę, należy postępować w następujący sposób:

Podłącz skaner , aby upewnić się, że w pamięci komputera nie są zapisane żadne kody usterek.

Jeśli występuje jakikolwiek kod usterki układu napędowego inny niż P1336 (Wariacja położenia wału korbowego nie została nauczona), komputer wyłączy funkcję ponownej nauki, dopóki problem, który spowodował kod, nie zostanie wyeliminowany.

Upewnij się również, że poziom płynu chłodzącego silnik (sprawdź go, gdy silnik jest zimny) i oleju są na akceptowalnym poziomie.

1.
Ustaw hamulec postojowy i zablokuj koła napędowe. Upewnij się, że maska ​​jest zamknięta.

2. Uruchom silnik i upewnij się, że temperatura płynu chłodzącego silnik wynosi co najmniej 158 stopni F (70 stopni C).

3. Wyłącz silnik na co najmniej 10 sekund.

4. Wybierz procedurę uczenia wariacji położenia wału korbowego (CASE Learn) na swoim skanerze.

5. Upewnij się, że skrzynia biegów jest w pozycji Park. Uruchom silnik.

6. Wciśnij hamulce i mocno trzymaj pedał.

7. Postępuj zgodnie z instrukcjami skanera.

Pamiętaj: Że zamierzasz zwiększyć prędkość obrotową silnika do około 3000 obr./min, 4000 obr./min lub 5150 obr./min. To jest prędkość obrotowa odcięcia paliwa podczas uczenia wariacji (w zależności od silnika) i ważne jest, aby zwolnić przepustnicę, gdy prędkość obrotowa silnika zacznie spadać w wyniku działania odcięcia paliwa. Niezastosowanie się do tego spowoduje nadmierne obroty silnika, powodując możliwe uszkodzenie silnika.

8.
Po powrocie silnika do biegu jałowego sprawdź stan kodu usterki diagnostycznej P1336. Jeśli skaner wskazuje, że CASE zostało nauczone, procedura ponownej nauki jest teraz zakończona.
Jeśli CASE nie zostało nauczone, sprawdź obecność innych kodów układu napędowego. Jeśli jakieś istnieją, napraw problem, a następnie powtórz tę procedurę.

Instrukcje ponownej nauki wału korbowego (Bez skanera/czytnika OBD)

UWAGA:
Jeśli ponowna nauka wariacji wału korbowego nie jest dostępna za pośrednictwem skanera (niektóre zastosowania w ciężarówkach z 1998 r. i nowszych), wykonaj ponowną naukę w następujący sposób:

1. Wyłącz wszystkie akcesoria. Gdy czujnik temperatury powietrza i temperatura płynu chłodzącego znajdują się w odległości 5 stopni (Celsjusza) od siebie, uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym w pozycji Park lub Neutral przez dwie minuty.

2. Przyspiesz pojazd do 55 mil na godzinę przy częściowej przepustnicy. Jedź z prędkością 55 mil na godzinę przez 8-10 minut, aż silnik osiągnie temperaturę roboczą.

3. Jedź z prędkością 55 mil na godzinę przez kolejne 5-6 minut.

4. Zwolnij do 45 mil na godzinę bez używania hamulców i utrzymuj 45 mil na godzinę przez 1 minutę.

5. Wykonaj 4 cykle zwalniania, bez używania hamulców, po 25 sekund każdy, gdzie nie jest wymagana żadna określona prędkość.
Powrót do 45 mil na godzinę na 15 sekund pomiędzy cyklami zwalniania.

6. Przyspiesz do 55 mil na godzinę i jedź przez 2 minuty.

7. Zatrzymaj pojazd i pozostaw go na biegu jałowym przez 2 minuty z wciśniętym hamulcem i skrzynią biegów w pozycji Drive (automatyczna skrzynia biegów) lub Neutral (manualna skrzynia biegów)
ze wciśniętym sprzęgłem.
 
#27 ·
Aktualizacja problemu z rozruchem i brakiem zapłonu.
Założono nowy ECM i próbowano uruchomić vana. Kręci i zaczyna łapać. Nie odpala.
Zrobiono aktualizację "Security". Kręci i w ogóle nie łapie.
Sprawdzono napięcia wałka rozrządu i wału korbowego, zasilanie dochodziło do obu.
Wymieniono czujnik wału korbowego, ponieważ był oryginalny w vanie.
Rozebrano oryginalny ECU. Ślady wilgoci w środku. Styki lutowane miały skorodowane pozostałości zachodzące na siebie w miejscu, gdzie piny znajdowały się za "czerwonymi" i "niebieskimi" wtyczkami. Oczyszczono wszystkie odsłonięte połączenia lutowane.
Wymieniono nowy ECM na stary ECM.
Van kręcił i szarpał przy uruchamianiu. Nie odpala.
Pompa paliwa nie załączyła się.
Przełączono przekaźnik pompy paliwa z przekaźnikiem rozrusznika.
Van uruchomił się i pracował na biegu jałowym przez 10 minut (aż go wyłączyłem).
Van uruchamiał się i pracował na biegu jałowym każdego dnia (3) od tego czasu.
Zamówiłem pompę paliwa Delco, na wszelki wypadek.
Zabiorę go na jazdę próbną w ciągu najbliższych kilku dni.
Na marginesie, lokalizacje ECU i bezpieczników pod maską są naprawdę głupie. Tuż pod krawędzią maski. Dla ostrożności GMC umieściło małą plastikową osłonę nad tymi nieistotnymi urządzeniami. Zainstalowałem osłonę z pleksiglasu nad ECU i wykonam nieprzewodzącą osłonę nad skrzynką bezpieczników.
Nie wiem, czy bardzo zaawansowany skaner by pomógł, ale w każdym razie nie zamierzałem go kupować.
Nowy komputer został odesłany do diagnozy.
Doceniam czas, jaki poświęciliście na poradę.
Dzięki
Ron