GM Truck Club Forum banner

Beste bougies voor de 5.3

161K views 27 replies 15 participants last post by  rocksolid162756  
#1 ·
Iridium of platina AC Delcos of een ander merk?

#3 ·
Iridium of platina ac delcos of een ander merk?
Ik had ac delco plats.. ook OEM fabriek plats... het platina smolt van de plugpunt af en verdampte.. dus ik gebruikte forum aanbevelingen en installeerde de Iridium plugs.. bij 30 tot 40K mijl smolten de plats dus met de Iridium plugs controleerde ik bij de 40K mijl en de plugs zagen eruit alsof ik ze net had geplaatst.. zitten er nu al een paar jaar in... misschien 80K mijl nu op ze... sommigen meldden dat ze 200K mijl meegingen...

OP mijn toyota truck zijn het fabriek Iridium plugs en de handleiding zegt dat 100K mijl de normale plugvervanging is.. sommigen gaan hoger zoals 130K en ontdekten dat de plugs er nog steeds goed uitzien...

ac delco heb ik erin dus ik zou die fabrikant aanbevelen.

#4 ·
Iridium of platina ac delcos of een ander merk?
x3....Doorgaan met A/C Delco Iridium bougies, controleer ook de bougiekabels, en als ze al een tijdje niet zijn vervangen, zou dit een goed moment zijn om een nieuwe set te installeren, en als je voor A/C Delco Iridium bougies gaat, houd er dan rekening mee dat de Bougie opening tijdens de productie wordt ingesteld en NIET mag worden gewijzigd, anders kan de bougie beschadigd raken....Opening op de A/C Iridium bougies is afgesteld op 1,01 mm (0,040 inch).....

#6 ·
x-5 op de Iridium bougies.

Maar wat de opening op Iridium bougies betreft, ik vind dat de overgrote meerderheid, 75%+, niet op de .040 opening staat zoals beweerd. Steek een draadmeter erin en kijk zelf. Sta een tolerantie van 0 tot .003 toe van de .040 opening op spelingen bij het meten. Er bestaat niet zoiets als een "voorgegapte" bougie wanneer AC meer dan een paar honderdduizend per uur in productie uitstoot.

Ik ben een van de weinigen die nog steeds de meterinrichting heeft voor 14 mm bougies om ze op de aangewezen opening te krijgen. Ik was het zo zat om de "voorgegapte" verklaring van technici te horen, dan ga ik naar binnen en gap ik deze bougies opnieuw om een ruwheidsprobleem te verhelpen. Het is dezelfde overtuiging als het slaan van een krukas en drijfstangen en het niet controleren van de spelingen. Je bent een idioot als je de drijfstang- en krukaslagers en de bougiespelingen niet controleert.

#7 ·
Ik gebruik ook AC Delco iridium bougies en op de doos staat dat ze voorgegapd zijn. Op de doos staat ook dat opnieuw gapen de bougies kan beschadigen. Maar zoals Rick zegt, heb ik de gap gecontroleerd en ontdekte dat een paar een beetje afweken. Ik had geen probleem om ze opnieuw te gapen.

#22 ·
Ik gebruik ook AC Delco iridium bougies en op de doos staat dat ze voorgegapd zijn. Op de doos staat ook dat opnieuw gapen de bougies kan beschadigen. Maar zoals Rick zegt, ik controleerde de gap en ontdekte dat een paar een beetje afweken. Ik had geen probleem om ze opnieuw te gapen.
Kan ik AC Delco iridium bougies plaatsen op een 2002 Chevrolet Avalanche met een 5.3? En wat is het onderdeelnummer?

#11 ·
Liam, je beoordeling lijkt een mening te zijn en misschien persoonlijke keuzes.
Ik ben het eens met je keuzes #1 en #2; maar ik heb niets anders dan onderbuikgevoelens en persoonlijke voorkeur om me op te baseren.

Om die stekkers te beoordelen zoals je ze hebt beoordeeld, zijn rigide tests en het publiceren van de resultaten vereist.
De resultaten stellen je in staat om de stekkers te beoordelen in een constante staat van omgeving.
Heb je deze tests en de resultaten om je keuzes te onderbouwen?

#12 ·
Om die stekkers te beoordelen zoals je ze hebt beoordeeld, zijn rigide tests en het publiceren van de resultaten vereist.
Ik ben hierover aan het nadenken. Het is behoorlijk arbeidsintensief werk, maar ik geloof dat het zou kunnen helpen om het vertrouwen in mijn beoordelingen te vergroten.

Wat zou je graag in die tests willen zien? Hoe ziet de ideale beoordeling eruit?

#13 ·
Het is arbeidsintensief, maar je kunt niet beweren dat de ene beter is dan de andere zonder gedocumenteerd bewijs.

Je moet tests bedenken die je beweringen ondersteunen, daadwerkelijke prestatieresultaten.
Breng de resultaten in kaart en vermeld ze in de volgorde van goed naar best.

#18 ·
Het is arbeidsintensief, maar je kunt niet beweren dat het ene beter is dan het andere zonder gedocumenteerd bewijs.

Je moet tests bedenken die je beweringen ondersteunen, daadwerkelijke prestatieresultaten.
Breng de resultaten in kaart en vermeld ze in de volgorde van goed naar best.
Ja, met tests kan het veranderen

Mijn persoonlijke mening, mijn persoonlijke TOP die ik heb gemaakt op basis van mijn ervaring en gebruikersbeoordelingen

Ik denk erover om een test uit te voeren
Kun je de grafiekvoorbeelden delen? Wat zou je erin willen zien?

#14 ·
Dit is grappig (toeval), gisteravond keek ik naar een programma op Motor Trend waar ze de standaard AC Delco bougies op een 5.3L vergeleken met de E-3 bougies. Op een dyno deden ze 2 runs met elk en berekenden ze het gemiddelde vermogen en koppel. De E-3's wonnen ergens tussen de 5 en 7 in beide. De E3's verbruikten iets meer brandstof, maar met de toename in vermogen zeiden ze dat je ook een betere kilometerstand zou krijgen. Ik had de indruk dat het gewoon een gimmick was, maar ik denk het niet, ha ha.

#20 ·
Ik heb Project Farm gebruikt voor dit soort dingen. Veel van de hier genoemde waren opgenomen in deze review. Dit houdt geen rekening met de GMC-motor, maar hier is het als iemand geĂŻnteresseerd is.
motoren hebben de specificaties van verschillende motoren .... gebruik de OEM correcte bougie ... fabrikanten hebben de bougiespecificaties gewijzigd ... op mijn 2000 5.3L motor .. GM veranderde de specificatie later ,,, naar mijn installatie op de iridium bougies LOL...
heb je een projectboerderij?