GM Truck Club Forum banner

Probleem met de console boven het hoofd

1 reading
89K views 36 replies 27 participants last post by  drg  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo,

Ik heb een Silverado 1500 uit 2018 en de dakconsole waar de kaartleeslampjes en de zonnebrilhouder zich bevinden, begint los te komen.

Het klinkt ook alsof er een schroef of clip in de console is gevallen en elke keer als ik een bocht maak in de truck, rolt deze kleine schroef rond en maakt een irritant geluid.

Ik ben er zeker van dat dit een eenvoudige reparatie is, maar ik ben ver genoeg van een dealer verwijderd dat ik het liever zelf repareer in plaats van het voor een eenvoudige garantieservice in te leveren.

Hoe is deze dakconsole bevestigd? Ik neem aan dat er een paar clips zijn die hem vasthouden en misschien een schroef (degene waarvan ik vermoed dat hij is gevallen en rondrolt). Ik heb een foto toegevoegd om te laten zien waar hij van het dak begint los te komen.

Bedankt,

Nick

Attachments

#2 ·
Nick, als het maar een losse schroef is, draai hem dan vast; maar als het een scharnier is, en ik kan niet veel zien op je foto, dan is mijn advies om het naar de dealer te brengen. Als je iets beschadigt, krast of, erger nog, iets breekt, kan de garantie vervallen.

#3 ·
Het belangrijkste probleem is dat de schroef eruit is gevallen en in het consolegebied is terechtgekomen.

Ik heb eindelijk een video gevonden die precies laat zien wat ik zocht. Ik hoefde alleen maar de in de video getoonde afdekking eraf te halen en toen kon ik de schroef die eruit was gekomen vinden en terugplaatsen waar hij hoort.

#4 ·
Het belangrijkste probleem is dat de schroef eruit is gevallen en in het consolegebied is terechtgekomen.

Ik heb eindelijk een video gevonden die precies laat zien wat ik zocht. Ik hoefde alleen maar de in de video getoonde afdekking te verwijderen en toen kon ik de schroef die eruit was gevallen lokaliseren en hem terugplaatsen.

Je bericht heeft me enorm geholpen, had hetzelfde probleem op mijn silverado 2018, beide schroeven vielen eruit, ik heb ze gewoon teruggeplaatst. Heel gemakkelijk op te lossen als je het belangrijkste probleem kent, ik dacht er in het begin over om lijm of iets dergelijks te gebruiken.

#12 ·
Hallo, ik heb een Silverado 1500 uit 2018 en de console boven mijn hoofd, waar de kaartleeslampjes en de zonnebrilhouder zich bevinden, begint los te komen.

Het klinkt ook alsof er een schroef of clip in de console is gevallen en elke keer als ik een bocht maak in de truck, rolt deze kleine schroef rond en maakt een vervelend geluid.

Ik ben er zeker van dat dit een eenvoudige reparatie is, maar ik ben ver genoeg van een dealer verwijderd dat ik het liever zelf repareer in plaats van het in te leveren voor een eenvoudige garantieservice.

Hoe is deze console boven mijn hoofd bevestigd? Ik neem aan dat er een paar clips zijn die hem vasthouden en misschien een schroef (degene waarvan ik vermoed dat hij eruit is gevallen en rondrolt). Ik heb een foto toegevoegd om te laten zien waar hij van het dak begint los te komen.

Bedankt,

Nick

#13 ·
Deze schroef kwam eruit, ik vond hem rondrollen in de hoes.
Hallo, ik heb een 2018 Silverado 1500 en de console boven mijn hoofd, waar de kaartleeslampjes en de zonnebrilhouder zich bevinden, begint los te komen.

Het klinkt ook alsof er een schroef of clip in de console is gevallen en elke keer als ik een bocht maak in de truck, rolt deze kleine schroef rond en maakt een vervelend geluid.

Ik weet zeker dat dit een eenvoudige reparatie is, maar ik ben ver genoeg van een dealer verwijderd dat ik het liever zelf repareer in plaats van het in te leveren voor een eenvoudige garantieservice.

Hoe is deze console boven mijn hoofd bevestigd? Ik neem aan dat er een paar clips zijn die hem omhoog houden en misschien een schroef (degene waarvan ik vermoed dat hij eruit is gevallen en rondrolt).
Ik heb een foto toegevoegd om te laten zien waar hij van het dak begint los te komen.

Bedankt,

Nick
Ja, 1 schroef is alles wat hem strak houdt!

#18 ·
Omdat ik geen van deze vrachtwagens heb, heb ik geen idee waar die schroef zich bevindt, zodat ik mijn neef over dit probleem kan informeren. Kan iemand alsjeblieft een foto maken van de buitenkant van wat dit ook is? Ik begrijp dat het de console boven het hoofd is... maar waar precies?

Bedankt jongens.

Al

#37 ·
Ik denk dat de schroeven zijn afgebroken in die kleine verzonken boring. De mijne is iets anders dan de 2e video in deze thread. Ik denk dat ik er gewoon aan moet trekken om de hele eenheid eraf te halen. Ik zou waarschijnlijk de video's opnieuw moeten bekijken lol.
View attachment 171401
Heb je ooit uitgezocht hoe je deze verdomde console kunt verwijderen? Mijn 2019 3500 HD ziet er precies hetzelfde uit als die van jou, geen T10-schroef, ik geloof dat deze nu zijn vastgeklonken. Het zwarte plastic ernaast ziet eruit als een lipje dat losgemaakt moet worden, maar dit is me nog niet gelukt.

Bedankt bij voorbaat voor alle tips.

#26 ·
GM moet een slechte baan hebben gedaan met het vastzetten van de borgschroeven in de dakconsole. Ik heb ook al ongeveer een jaar hetzelfde probleem (losse schroef die klinkt als een knikker die rondrolt). Ik bracht hem terug naar mijn dealer omdat de achterkant van de dakconsole los begon te komen. Ik noemde het probleem met de rollende schroef. Ze hebben de losheid verholpen, maar hebben het probleem met de rollende schroef niet aangepakt. Ik hoorde de losse schroef weer nadat ik de dealer had verlaten.

Ik waardeer deze berichten ook, omdat ik het probleem zelf aan het oplossen ben. Ik heb een andere U-Tube-video bekeken over het verwijderen van de dakconsole, en het toonde hoe twee T-10-schroeven werden verwijderd, maar mijn model had zulke schroeven niet. Ik gebruikte een zaklamp en zag uiteindelijk een kleine zwarte Phillips-kopschroef in de dakconsole. Ik ontdekte dat er maar één schroef was die de console vastzette en ik vond de andere schroef, zoals jullie allemaal hebben ontdekt, los in de plastic consolebehuizing. Het enige probleem dat ik tegenkwam, was de moeite om de hele console los te maken, maar uiteindelijk lukte het me.

Wat ik als reden vond waarom een van de schroeven waarschijnlijk losraakte, was dat het gebied boven het schroefgat tegen de metalen behuizing sloeg. Deze vreemde situatie verhinderde dat de schroef zichzelf volledig inbracht. De andere schroefgatlocatie had dit probleem niet. Dit was duidelijk een fabricagefout en een product van slechte kwaliteitscontrole.

#31 ·
Dit is enigszins hilarisch! Ik heb een Silverado uit 2018. Precies hetzelfde probleem! Ik dacht heel lang dat er iets los zat in het dashboard! Je zit aan de passagierskant en het klonk alsof het naast de voorruit voor de bestuurder zat. Je zit aan de bestuurderskant en het klinkt alsof het naast de voorruit voor de passagier zat!!!

#32 ·
Geweldige thread! 2018 GMC Sierra en mijn schroef viel vanmorgen uit op weg naar mijn werk. Ik heb het probleem gegoogled en vond deze thread meteen. Het kostte me ongeveer 2 minuten om de berichten te lezen, 3 minuten om het begin van de video te bekijken en 5 minuten om het te repareren toen ik thuiskwam. Het kostte het meeste tijd om mijn gereedschap te pakken en op te ruimen. Jullie zijn geweldig!

Bij mij kwam de rechter schroef los en viel eruit na ongeveer 23.000 mijl. Ik heb die schroef opnieuw geĂŻnstalleerd met loctite. De linkerschroef zat ook los, maar was er nog niet uitgevallen. Dit was wat moeilijker te bereiken vanwege het plastic paneel en het toegangsgat. Ik heb die gewoon aangedraaid, maar geen loctite toegevoegd om het risico te vermijden dat de schroef valt/verloren gaat.