GM Truck Club Forum banner

Testowanie zaworu regulacji biegu jałowego

1 reading
25K views 50 replies 7 participants last post by  tbb2  
#1 ·
Podejrzewam, że mogę mieć wadliwy (uszkodzony?) zawór regulacji biegu jałowego. Od czasu do czasu (chciałbym, żeby to było bardziej spójne) uruchamiam ciężarówkę i natychmiast gaśnie... chyba że trzymam pedał przyspieszenia, aby utrzymać 1000 do 1500 obr./min. Zazwyczaj, gdy silnik się nagrzewa, silnik pracuje normalnie. Tylko raz problem wystąpił, gdy silnik miał normalną temperaturę roboczą. Usunięcie zaworu regulacji biegu jałowego wydaje się bardzo prostym zadaniem (tylko dwie śruby z łatwo dostępnego miejsca). Jestem pewien, że istnieje odpowiednia technika sprawdzania jego działania, aby ustalić, czy jest w porządku, wymaga czyszczenia lub wymiany. Chciałbym wiedzieć, jak go przetestować i, jeśli to konieczne, wyczyścić, aby przywrócić prawidłowe działanie. Jeśli trzeba go wymienić, dobrze. Po prostu nie lubię rzucać częściami w problem „na wszelki wypadek”. Zwłaszcza części za 140 dolarów. Wszelkie rady będą mile widziane.
 
#2 ·
Opublikuj rok produkcji i silnik swojej ciężarówki. Przetestuj tutaj ciśnienie gazu. Opublikuj również wszelkie kody.

IAC nie będzie kontrolować zimnych rozruchów.. gdy silnik osiągnie normalną temperaturę, IAC będzie kontrolować niewielką ilość obrotów silnika... więc stwierdziłeś, że ciepłe obroty jałowe silnika są dobre...
 
#5 ·
Niekoniecznie. Przy niskich prędkościach każde pominięcie jest wyolbrzymiane i wymaga więcej siły, aby je pokonać. Przy 1500 obr./min można trafić lub chybić, a koło zamachowe utrzymuje silnik w ruchu do następnego wystarczającego uderzenia.

Takie było moje doświadczenie. Moja ciężarówka (2000 Silverado z silnikiem 5.3L) działała na przepustnicy, ale musiałem muskać pedał, aby utrzymać ją w dobrym stanie na biegu jałowym. Nowa pompa ACDelco i wszystko jest w porządku.
 
#8 ·
Jeszcze raz dziękuję. Jak tylko będę miał kilka godzin, sprawdzę ciśnienie paliwa, mając na uwadze nową pompę paliwa AC Delco i nowy filtr. Nigdy bym nie pomyślał o pójściu tą drogą ze względu na sposób, w jaki ciężarówka działa przy dużej mocy i dużej prędkości. Jeszcze raz dziękuję! Nic nie przebije doświadczenia!
 
#9 ·
Możesz mieć problem z PCM, a nie taki, który wymagałby nowego PCM, tylko ponownego uruchomienia. Kiedy silnik jest zimny, mieszanka paliwowa jest określana na podstawie tabel oprogramowania w PCM, gdy silnik się nagrzewa i włączają się czujniki O2, PCM używa danych O2 do kontrolowania mieszanki. Spróbowałbym zrestartować PCM (odłączyć akumulator), aby sprawdzić, czy to pomoże.
 
#11 ·
Nie wrzucaj części do swojej ciężarówki. Nie masz kodów, więc musisz sprawdzić ciśnienie paliwa. Kluczyk w stacyjce, silnik wyłączony, ciśnienie musi wynosić 60-62 psi. Ciśnienie powinno się utrzymać przez kilka minut. Port ciśnieniowy po stronie pasażera.
Jeśli ciśnienie jest dobre, a następnie spada, może to być regulator paliwa na górnym kolektorze dolotowym po stronie kierowcy. Wyciągnij wąż podciśnieniowy z regulatora. Jeśli czuć zapach benzyny lub zawiera płynny gaz, wiele osób miało te awarie.
Jeśli Twoja pompa ma niskie ciśnienie paliwa, wymień pompę paliwa i przekaźnik pompy paliwa. Wymień filtr paliwa.
 
#15 ·
@J, Miałem podobną sytuację (awaria przy niskich obrotach) z moim burbem ('94 5.7 K1500). Ostatecznie zlokalizowaliśmy to do przerywanego zwarcia w jednym z przewodów świec zapłonowych. Wymieniłem przewód, wszystko jest dobrze. 😉
W pojazdach GM OBD1 z 1994 roku ECM nie wykonuje dobrej diagnostyki. OBD II 1996 i nowsze PCM szybko wyrzuca kody, a następnie dane diagnostyczne, aby sprawdzić elementy z wadą.
Nowsze ciężarówki wskazują ciśnienie paliwa, ale w ciężarówce GM z 2000 roku brak danych dotyczących ciśnienia paliwa... musi wykonać test paliwa... nie wrzucaj na to części...
 
#17 ·
Jwalker,

Czy udało Ci się przetestować swój IAC?
Mam podobny problem z uruchomieniem. Po rozgrzaniu silnika działa normalnie.
Wyjąłem IAC i jest dobrze pokryty węglem.
Przetestowałem ciągłość na pinach A/B i C/D. Oba mają 46,3 Ohm +/- 0,1.
Nie mogę znaleźć źródła informacji, jaka powinna być rezystancja.
Biorąc pod uwagę PITA wyjmowania IAC, chciałbym mieć lepszy pomysł, czy był tylko brudny i zablokowany, czy też uszkodzony.

tb2
-------------------------------
2003 Chevrolet Express 3500 Cargo Van; LQ4 6.0L V8
 
#19 ·
Przetestowałem ciągłość na pinach A/B i C/D. Oba mają 46,3 Ohm +/- 0,1.
Biorąc pod uwagę PITA wyjmowania IAC, chciałbym mieć lepszą wskazówkę co do tego, czy był po prostu brudny i zablokowany, czy też uszkodzony.
Dodatek:
Patrząc na NOWE części IAC online i jakie filmy mogę znaleźć na temat wymiany, tłok IAC, który kontroluje obejście powietrza, jest ustawiony w skróconej pozycji.

Rozumiem to tak, że bez zasilania obejście powietrza jest otwarte i dopiero gdy pojazd się nagrzewa, tłok ogranicza i/lub zamyka obejście powietrza przy przepustnicy. Fakt, że tłok jest całkowicie wysunięty, w IAC, który usunąłem, skłania mnie do przekonania, że ​​się zatarł, zamykając obejście powietrza biegu jałowego przepustnicy.
 
#21 ·
Lokalne części Chevy nie sprzedają zaworu IAC. Wskazują, że część nigdy nie była sprzedawana osobno, ale była częścią korpusu przepustnicy. A korpus przepustnicy nie jest już sprzedawany. Źródła części zamiennych zaworów IAC?
 
#22 ·
#27 · (Edited)
OpalLacod,

Byłem na terenie, który opisujesz.
Mam przepustnicę na linkę.
Brakującym elementem w Twojej opinii jest to, że jeżdżę '03 Chevy Express 3500,
Z jakiegoś powodu we wszystkich źródłach brakuje zamiennika IAC.
Najbliżej byłem, próbując dopasować silnik i przepustnicę z 2500.

Czy w związku z tym wszystkim istnieje sposób na przetestowanie IAC i czy byłbym w stanie zakwalifikować go jako uszkodzony, jeśli tłok jest całkowicie wysunięty?
 
#29 ·
TMI
Byłem już w tej króliczej norze przed pytaniem testowym, więc oto reszta mojego toku myślenia.

Przepustnica 2003 3500 Express ma te same oznaczenia odlewnicze co...

2001 Silverado.

Jedyną różnicą, jaką widzę, jest numer części na przepustnicy. Wszystko inne wygląda identycznie...

Zawory regulacji biegu jałowego mają wszystkie 4 piny (w oparciu o okablowanie dla 2003 3500 Express i zaworu IAC pokazanego w kategorii 2001 3500 Silverado).

Myślę, że możesz dostać IAC z innego modelu 3500 i będzie OK.
 
#30 ·
cytat:
Testowanie
Nie wiedziałem tego, ale to ma sens... Najwyraźniej te zawory to silniki krokowe. Więc powinien być "zablokowany" na miejscu. Jeśli nie jest "zablokowany", to gwinty są zerwane lub coś w środku jest uszkodzone. Możesz przetestować uzwojenia pod kątem rezystancji, aby upewnić się, że nie są zwarte w środku. Będziesz potrzebować odpowiedniego wyprowadzenia dla IAC, który posiadasz (lub podobnego). Wszystkie GM wydają się być bardzo podobne. Jeśli chcesz pobawić się funkcją, dowiedz się, które bolce są sparowane, a następnie przyłóż do nich 5 V i uruchom IAC w i na zewnątrz.
koniec cytatu

Przeprowadziłem test ciągłości na dwóch obwodach i oba mają 4,3 (+/-) Ohm.
Wszystkie nowe zawory IAC, które widzę, i jeden film z wymiany pokazują, że nowy tłok IAC jest schowany. Na filmie uszkodzony jest wysunięty. Ponieważ moim problemem jest to, że van nie pracuje prawidłowo na biegu jałowym przy uruchomieniu, wyobrażam sobie, że tłok zamyka przejście powietrza obejściowego. ALE po rozgrzaniu silnika pracuje on normalnie na biegu jałowym. Zatem zakładam, że jeden z obwodów IAC HIgh Low działa (?).
 
#32 ·
Jeśli możesz uruchomić IAC włączając i wyłączając z oddzielnego źródła zasilania, to myślę, że problem leży w wtyczce lub przewodzie sterującym.
Wspomniałeś we wcześniejszym poście o użyciu źródła 5 V.
Jak wpadłeś na 5 V jako napięcie robocze?
Czytałem post, w którym ktoś próbował tego z 12 V i ugotował IAC.
 
#39 ·
Urządzenie, które pokazujesz na swojej ciężarówce, ma ten sam stempel motyla co CARDONE 641075. To to samo urządzenie, które pokazuje się przy zakupie nowej przepustnicy i umieszczeniu jej w mojej ciężarówce (2000 Silverado 5.3L). Twój kolektor dolotowy ma również ten sam układ przewodów podciśnieniowych co moja ciężarówka... Jaki jest numer części dla twojego ECM? Jeśli jest to podobny model do któregoś z innych samochodów ciężarowych, założyłbym się, że wyprowadzenia są takie same...
 
#40 ·
Urządzenie, które pokazujesz na swojej ciężarówce, ma ten sam stempel motyla co CARDONE 641075. To to samo urządzenie, które pokazuje się przy zakupie nowej przepustnicy i umieszczeniu jej w mojej ciężarówce (2000 Silverado 5.3L). Twój kolektor dolotowy ma również ten sam układ przewodów podciśnieniowych co moja ciężarówka...

Jaki jest numer części dla twojego ECM? Jeśli jest to podobny model do któregoś z innych samochodów ciężarowych, założyłbym się, że wyprowadzenia są takie same...
Zbliżamy się...
RockAuto nie ma przepustnicy do twojego Silverado 5.3L z 2000 roku. = : /
Muszę poszukać ECM, a przy okazji, wcześniejsze odniesienia dotyczyły PCM.
Założyłem, że PCM to to, co rozumiałem jako ECM. Czy są one różne?